در حال بارگذاری ...
گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش «ترمز اضطراری» حاضر در جشنواره فجر

تلاش داشتم تا میان نسل جوان و مفهوم رضوی پیوند برقرار کنم

بهار فاضلی‌راد، کارگردان نمایش «ترمز اضطراری» با بیان اینکه این اثر برگزیده جشنواره رضوی شده، می‌گوید تلاش کرده نسل جوان را با مفهوم رضوی پیوند بزند و از منظری تازه به یک مضمون دینی بپردازد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایرنا، بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مثل هر دوره بخش پرمخاطب و کنجکاوی برانگیز این رویداد است که علاقه مندان بسیاری رخدادهای آن را دنبال می‌کنند. در این دوره از جشنواره، یکی از حاضران این بخش، نمایش «ترمز اضطراری» به کارگردانی بهار فاضلی‌راد است.

این کارگردان در مورد نمایش «ترمز اضطراری» گفت: «تلاش داشتم نسل جوان را به گونه‌ای با مفهوم رضوی پیوند بزنم و از منظری تازه به یک مضمون دینی بپردازم.»

او افزود: «تا کنون بارها در جشنواره تئاتر فجر حاضر بوده‌ام اما در این دوره، دیده شدن اعضای جوان گروه، مسئله من بوده است. این بچه‌ها برای اولین بار در جشنواره‌های رضوی و تبریز روی صحنه حاضر شدند و خوش درخشیدند و بعد از آن نیز اجرای عموم داشتیم.»

فاضلی‌ راد همچنین در مورد چالش‌های پیش روی گروه خود در تولید این اثر گفت: «مهم‌ترین مسئله برای ما مانند گروه‌های دیگر تئاتری، مشکل اقتصادی بود. خوشبختانه با توجه به اینکه «ترمز اضطراری» برای حضور در جشنواره رضوی تولید شده بود، از نظر متن و مفهوم نمایش با مشکل خاصی مواجه نبودیم.»

او درباره جشنواره فجر افزود: «آثار حاضر در جشنواره فجر به عنوان آثار برگزیده فعالیت‌های تئاتری یک‌ساله کشور مطرح هستند و طبیعی است که باید از این آثار حمایت شود و فضایی برای اجرا و دیده شدن در اختیار آن‌ها قرار گیرد.»

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت

کارگردان حاضر در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه اعتقاد به ساختار کارگاهی و شیوه جمعی می‌تواند به جمع‌بندی سریع‌تر طرح نمایش و همراهی مؤثر عوامل منجر شود، می‌گوید «تئاتر مجسمه» بر این مبنا به کار گرفته‌ شده است.

|

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

حمید کاکاسلطانی: امیدوارم بخش فراگیر در جشنواره دائمی شود

داور بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فجر با اظهار امیدواری نسبت به دائمی شدن بخش فراگیر در جشنواره است می‌گوید حضور در این رویداد، به بهبود زندگی هنرمندان دارای معلولیت و خودباوری و درک فرصت‌های برابر در زندگی شخصی‌شان کمک می‌کند و در صورت استمرار، نتایج اجتماعی ...

|

در گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر ‌فجر مطرح شد

«گوش‌کن می‌شنوی»؛ نگاهی به جنگ و خاطرات آن دوران دارد
در گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر ‌فجر مطرح شد

«گوش‌کن می‌شنوی»؛ نگاهی به جنگ و خاطرات آن دوران دارد

امید ‌رجبی، کارگردان نمایش خیابانی «گوش‌کن می‌شنوی»، این نمایش بیست دقیقه‌ای را دارای درون‌مایه‌ای اجتماعی و دفاع مقدسی می‌داند که علاوه بر اینکه نیم نگاهی به جنگ و خاطرات این دوران دارد، به فرهنگ صحیح استفاده ازگوشی همراه نیز اشاره می‌کند.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» حاضر در جشنواره تئاتر فجر

احسان جانمی: ایران سرزمین قصه‌ها و اتفاقات مهم است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» حاضر در جشنواره تئاتر فجر

احسان جانمی: ایران سرزمین قصه‌ها و اتفاقات مهم است

کارگردان نمایش «انگشتر و چاه» می‌گوید ایران سرزمین قصه‌هاست، ما انسان‌های بزرگی در سرزمین‌مان داریم که روایت مناسبی از آن‌ها نشده است.

|

نظرات کاربران