در حال بارگذاری ...
ابراهیم شریفی دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی البرز

حضور مستمر گروه های تئاتر در جشنواره فجر تاثیر مثبتی در روند تاتر استان داشته است

امسال شش استان البرز، فارس، آذربایجان شرقی، بوشهر، خراسان رضوی و یزد میزبان و برگزار کننده بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند. برنامه های این بخش از 19 دی ماه آغاز شده و به شکل متناوب تا 30 دیماه ادامه خواهد داشت. استان البرز نیز از 19 دی ماه به مدت چهار روز این رخداد را در کرج برگزار می کند. به همین بهانه ابراهیم شریفی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی البرز در گفت و گویی با ستاد خبری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره برنامه های انجام شده در استان البرز به منظور برگزاری مطلوب این بخش گفت:
"با توجه به ظرفیت بسیار مناسب تئاتر در استان البرز که خوشبختانه با حضور متوالی گروه های نمایشی این استان ظرف دو سال اخیر در جشنواره تئاتر فجر همراه شده و در روند رو به رشد تاتر استان نیز در دو سال اخیر که هم تاثیر گذار و هم دائمی بوده است درخواست میزبانی جشنواره استانی در البرز را داشتیم و پس از نهایی شدن برگزاری فجر استانی در البرز، تشکیل اتاق فکر را در اولین فهرست کاری قرار دادیم و با همکاری نهاد های فرهنگی و بخش خصوصی ستاد اجرایی جشنواره تشکیل شد . جلسات خوبی با دوستان در مرکز هنرهای نمایشی و بخش خصوصی برقرار شد و در کنار آن نیز تبلیغات خوبی در سطح استان البرز، فضای مجازی و بیلبورد ها در اتوبان تهران –کرج و سطح استان انجام شد و پوشش بسیار مطلوب رسانه ای و همراهی صدا و سیمای استان را نیز به همراه داشتیم. "

شریفی درباره برنامه های جنبی تئاتر فجر استانی البرز گفت:
تلاش کردیم فضای مناسبی برای پذیرایی از هنرمندان استان های خراسان شمالی ، کرمانشاه و استان تهران که با آثارشان در جشنواره البرز حضور داشتند فراهم کنیم یک قسمت ویژه که علاوه بر سایر برنامه ها در فجر استانی البرز تدارک دیدیم نامگذاری سالن اصلی تئاتر شهر کرج به نام استاد و پیشکسوت تئاتر استان البرز دکتر داوود فتحعلی بیگی بود که در روز افتتاحیه در مراسم باشکوهی تالار به نام ایشان نامگذاری شد که هم مورد استقبال اهالی تئاتر قرار گرفت و هم تجلیلی بود از ایشان تا زمانی که در قید حیات هستند این پاسداشت از استاد صورت گیرد . علاوه بر این مورد افتتاح نمایشگاه تخصصی عکس و نمایشگاه کتب تخصصی تئاتر و اجرای نمایش های تئاتر های خیابای از جمله برنامه های این استان برای برگزاری جشنواره استانی البرز است .
دبیر جشنواره تئاتر فجر استانی البرز همچنین استقبال بسیار مطلوب مردم از برنامه های جشنواره را که با توجه به همکاری گسترده رسانه ها و تبلیغات مطلوب حاصل شده بود از نکات مثبت این دوره جشنواره تئاتر فجر استانی البرز ذکر کرد.
جشنواره تئاتر فجر استانی البرز روز سه شنبه 22 دیماه با برگزاری مراسم پایانی به کار خود خاتمه می دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران