در حال بارگذاری ...

پایان آخرین کارگاه از مجموعه کارگاههای آموزشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،آخرین کارگاه از مجموعه کارگاه های آموزشی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با موضوع طراحی ویدیو برای نمایش توسط هنرمند عرصه ی ویدیو اینستالیشن رودریک بیر لستکر در حالی پایان یافت که شرکت کنندگان کارگاه که همه از دانشجویان تئاتر در دو سطح کارشناسی ارشد و کارشناسی از دانشگاه های تهران، هنر ، صدا و سیما ، هنرو معماری دانشگاه آزاد، گیلان و زرند بودن . در طول کارگاه بامفاهیم کلیدی و کاربردی استفاده از ویدئو به عنوان عنصری که امکان بسط ،تشدیدو تاکید تصویر بازیگری دارد و نیز جلوه هایی از ایجاد فضاهای تصویری متعدد از یک کنش واحد با استفاده از ویدیو آشنا شدند .

کار بر بخشی از نمایشنامه بانی و کلاید نوشته محمد چرمشیر و استفاده از تکنیک های آموزش داده شده با استفاده از ویدیو پروجکشن و دوربین های آنالوگ و بخش عملی کارگاه را تشکیل می داد که در طی آن شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شده و ضمن ایده پردازی در زمینه کارگردانی و ساختار بصری با استفاده از دوبازیگر آرزو منفرد و عادل عباسی آزاد تابلویی از نمایشنامه را ارایه می کردند.

سپس بیرلستکر استاد کارگاه به ارایه راهنمایی هایی درباره اجراها پرداخت . در بخش پایانی افشین خورشید باختری مدیر کارگاه های جشنواره ضمن تشکراز همکاری های مدیریت خانه نمایش دا ابراز امیدواری کرد باتلاش انجام شده از سوی دبیرخانه جشنواره در جهت برگزاری کارگاه های کاربردی ، عملی و هدفمند ، شرکت کنندگان بتوانند در پیش برد جنبه های تکنیکی تئاتر در اجراهایشان موفق باشند . درانتها شرکت کنندگان پس از دریافت گواهی شرکت در دوره و گرفتن عکس یادگاری و دوره را به پایان رساندند.




مطالب مرتبط

کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری
کارگاه «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» برگزار شد

تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری

کارگاه تخصصی «مقایسه روش بازیگری گرتوفسکی و چخوف» با تاکید بر اهمیت شناخت بازیگر از تمامی تکنیک‌های بازیگری طی دو روز با حضور آرمن سرکیسیان برگزار شد.

|

نظرات کاربران