در حال بارگذاری ...
در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس های برگزیده تئاتر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عنوان شد

سیف اله صمدیان: داوری عکس دشواری های خاص خود را دارد

نمایشگاه عکس‌های برگزیده سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،عصر روز پنجشنبه اول بهمن ماه وهم زمان با نخستین روز سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، سعید اسدی، دبیر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر و داوران این بخش، در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.
به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های برگزیده سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سیف‌الله صمدیان، یکی از داوران این رویداد، گفت: داوری یکی از دشوارترین کارها است و داوری عکس تئاتر نیز دشواری‌های خودش را دارد، چون عکاسان این حوزه با مشکلات متعددی برای گرفتن یک عکس روبه‌رو هستند.
او افزود: در این دوره عکاسان از جشنواره تئاتر فجر استقبال خوبی کردند و داوران این رویداد نیز تلاش کردند تا بهترین عکس‌ها را انتخاب کنند. عکاسانی که عکس‌هایشان از داوری‌ کنار گذاشته شده‌ نباید ناامید شوند بلکه باید با افزایش قابلیت‌های خود دوباره از نمایش‌هایی که روی صحنه می‌روند عکاسی کنند و در سال‌های آتی در این رویداد شرکت کنند.
در ادامه، سعید اسدی، دبیر سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر گفت: امروزه از عکس تئاتر به عنوان بخشی با هویت مستقل در هنر یاد می‌شود. در این سال‌ها بخش عکاسی تئاتر در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هویت خودش را پیدا کرده و با استقبال جامعه عکاسان روبه‌رو می‌شود. در این دوره از جشنواره هم در بخش عکس با آثار متنوعی روبه‌رو بوده‌ایم.
او افزود: در این دوره با بهره‌گیری از نگاه داوران تلاش کرده‌ایم بهترین عکس‌ها را برای نمایش انتخاب کنیم. باید توجه داشته باشیم که عکاسی تئاتر کمک می‌کند تا به گنجینه تاریخ و خاطره ماندگار ایران رونق ببخشیم.
در ادامه، مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: در این دوره از جشنواره تئاتر فجر در بخش عکس با شگفتی‌هایی روبه‌رو شده‌ایم. تفاوت عکس‌های شرکت‌کننده در این دوره با دوره‌های پیش در این است که عکس‌ها به سالن‌ها و اجراهای خاص محدود نشده‌اند و به نوعی نماینده جریان تئاتری امروز ما هستند.
او در بخش پایانی سخنانش گفت: عکس‌های به جا مانده از نمایش‌هایی که در دهه‌های پیش روی صحنه رفته‌اند به ما کمک می‌کنند که بتوانیم تاریخ تصویری از نمایش در ایران در دست داشته باشیم.
محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان و حمید جبلی داوری بخش عکس سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده داشتند. در این بخش 113 عکاس با 555 عکس شرکت کردند که در نهایت 56 عکس از 37 عکاس به نمایشگاه راه یافت و کتاب عکس این دوره از جشنواره هم با عنوان پلک منتشر شد.
نمایشگاه عکس‌های برگزیده سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر فجر تا هشتم بهمن در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران برپاست ودیدار برای عموم علاقه مندان از این نمایشگاه آزاد است.




نظرات کاربران