در حال بارگذاری ...
در نشست گروه اجرایی مجارستان عنوان شد:

توجه به تصویر در تئاتریکی از اهداف اصلی است

نشست رسانه‌ای گروه نمایشی دگردیسی پروانه شدن به کارگردانی صوفیا برسزی که در روز نخست جشنواره به روی صحنه رفت با حضور وی و دوتن از اعضای گروهش اگنس سابو و هلنا پروتکو در تئاتر شهر تهران برگزار شد.
صوفیا برسزی متولد 1976-بوداپست، مجارستان. دانشجوی مولتی‌مدیا آرت در دانشگاه طراحی و هنر بوداپست. مؤسس، طراح و مدیر هنری موسسه تئاتر تصویر زنده. عضو موسسه هنرمندان مجارستان از سال 2003. کارگردان نمایش‌های: «سطح زنده»، «هزار توی اختاپوس»، «مورفولند»، «هزار توی جی‌چینگ»، «کره‌های نور»، «فضای موج»، «فرش» و است وی مدیریت کمپانی لیدینگ پیکچر را نیز بر عهده دارد. او و گروهش امسال در جشنواره تئاتر فجر با سه نمایش دگردیسی پروانه شدن و سطح زنده در بخش صحنه و نمایش سربازها در بخش خیابانی حضور دارند.
وی در این نشست با تاکید بر اینکه از طریق همکاران و دوستانش که در سالهای گذشته در جشنواره تئاتر فجر شرکت داشته‌اند با این جشنواره اشنا شده از علاقه و آشناییش با فرهنگ مشرق زمین سخن گفت و تصریح کرد: همواره علاقه مند بودم با فرهنگ و مردم ایران از نزدیک آشنا شوم. برسزی افزود: در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر یکی از آثار ما مورد پذیرش قرار گرفت اما تاسفاته به دلیلی مشکلات اداری سفر به ایران در سال گذشته برایمان مهیا نشد.
مدیر کمپانی لیدینگ پیکچر در ادامه این نشست به سابقه حضور گروهش با اجراهای مختلف در جشنواره‌های اروپایی و کشورهای آلمان، هلند، فرانسه، صربستان و ارمنستان اشاره و تصریح کرد گروه مذکور در جشنواره 

تئاتر لهستان سابقه 15 سال حضور مداوم در این جشنواره را داراست. برسزی با تاکید بر این نکته که تلاش کرده تا معنویات و جنبه‌های روحی انسان‌ها همواره دستمایه آثارش قرار گیرد گفت توجه به تصویر در تئاتر یکی از اهداف اصلی کمپانی لیدینگ پیکچر بوده است.
برسزی با ابراز خرسندی از این نکته که دو اثر صحنه‌ای و یک اثر خیابانی گروهش در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر اجرا می‌شود دیدار رودر رو با مردم ایران و علاقه مندان هنر نمایش با آثارش را فرصت مغتنمی برای خود و اعضای گروه اجرایی دانشت و ابراز امیدواری کرد تا باز هم بتواند در سالهای آینده به ایران سفر کند.
بر پایه این گزارش نشست مذکور با پرسش و پاسخ گروه اجرایی و اهالی رسانه حاضر در نشست به پایان رسید.




نظرات کاربران