در حال بارگذاری ...
کرمی در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر:

روزانه 15 هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر همدان را تماشا کردند

همدان- خبرگزاری مهر: دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: روزانه 15 هزار نفر نمایش های بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را تماشا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه روزانه 15 هزار نفر نمایش های بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را تماشا کردند، افزود: 49 نمایش در هشت بخش خردسال، کودک و نوجوان و بخش ویژه همدان و بخش نمایشنامه نویسی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک تنها جشنواره ای است که با ویژگی های حرفه ای برگزار شد، اظهار داشت: برنامه ریزی انجام شده برای این جشنواره مناسب مخاطب بود و بعد از جشنواره تئاتر فجر این جشنواره پر سابقه ترین جشنواره تئاتر کشور است.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به اینکه هنرمندان پیشکسوت حامی جشنواره بودند، بیان کرد: برگزاری جشنواره حاصل زحمات هنرمندان در هفت روز بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در مجموع 150 هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را تماشا کرده اند، اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از بزرگترین رودیدادهای کشور است که در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار شد.

امسال همدان میزبان 400 هنرمند عرصه تئاتر بود

خسرو بیان با اشاره به اینکه هفت روز کار شبانه روزی جشنواره  که از 9 ماه پیش آغاز شده بود نتیجه این جشنواره بود، عنوان کرد: امسال در بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان میزبان 400 هنرمند بود.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر به بلوغ و سر منزل مقصود رسیده است، ادامه داد: افزایش بخش خردسال، برگزاری افتتاحیه در 10 نقطه از شهر همدان از جمله مزایای این دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بود چراکه موجب آشنایی قشرهای مختلف مردم با تئاتر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اعزام گروه های تئاتر به روستا ها و شهر ها در راستای گسترش تئاتر در استان انجام شد، ابراز داشت: همچنین شش هزار جلد کتاب کودک و نوجوان در سراسر استان توزیع شد.

بیات با اشاره به اینکه 49 نمایش در مهد کودک های همدان برگزار شد، ادامه داد: همچنین در 16 سالن کارگاه تخصصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه 200 هنرمند یاری کننده برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بوده اند، افزود: جُنگ شادی، مسابقه کتاب خوانی و برنامه های جنبی در کنار این جشنواره برگزار شد.




نظرات کاربران