در حال بارگذاری ...

˝ساده با تو یک ترانه˝ برشی از چند زندگی

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ساده با تو یک ترانه" نوشته و کار ندا قربانیان کاری از گروه تئاتر "هورپاک" استان البرز است که فردا یکشنبه 4 بهمن‌ماه در تالار مولوی به روی صحنه می‌رود. این نمایش به عنوان یکی از آثار برگزیده استانی در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد. قربانیان با اشاره به اینکه نمایشنامه این اثر در واقع یک فیلمنامه بلند بوده است به خبرنگار هنرآنلاین گفت: فیلمنامه بلندی با موضوع اجتماعی نوشته بودم که به مسائل گروه موسیقی و ضبط آلبوم‌شان می‌پرداخت. آنها برای رفع مشکلات خود در طول ماه محرم در یک هیئت روضه‌خوانی می‌کنند تا بتوانند پول آلبوم‌شان را به دست آورند. دو سال پیش تصمیم گرفتم آن را بازنویسی و تبدیل به نمایشنامه برای اجرا کنم.

او ادامه داد: این اثر رئال نوشته شده است و اجرایی کاملا ناتورال خواهد داشت. در اجرایی که در استان داشتیم کار ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرد. بسیاری از تماشاگران ما آن را همانند زندگی توصیف کردند.

قربانیان با بیان اینکه این نخستین تجربه رئال او محسوب می شود خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه فیلمنامه‌ام را تبدیل به نمایشنامه کردم و بستر اصلی آن رئال بود، نمی‌توانستم آن را به گونه دیگری اجرا کنم. این نمایش برشی از زندگی چند نفر است و باید مانند زندگی اجرا شود.

این کارگردان تئاتر درباره تاکید بر گروه‌گرایی در این دوره از جشنواره اظهار کرد: ایجاد کار گروهی در ذات خود بسیار پسندیده است. در استان البرز ما به کار انفرادی عادت کردیم و گویی می‌ترسیم در کنار یکدیگر فعالیت کنیم. امیدوارم این اتفاق زمینه‌ساز روند خوبی در مورد فعالیت گروهی باشد.

او همچنین در رابطه با وضعیت تئاتر استان عنوان کرد: ما در البرز به سختی کار می‌کنیم. تئاترشهر استان در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار ندارد و دسترسی به آن راحت نیست. بزرگ‌ترین مسئله ما نبود مکان مناسب است. تئاتری‌های کرج بسیار فعال‌اند و اجراهای عمومی تداوم دارد، اما استقبال خوبی از نمایش‌ها نداریم.

عبدالرضا یعقوبی، ندا قربانیان، محمود حقیقی، مجید کوچکی، سجاد قهرمانی پور و ژینوس رحمتی بازیگران این اثرند.

نمایش "ساده با تو یک ترانه" نوشته و کار ندا قربانیان فردا یکشنبه 4 بهمن‌ماه در ساعت‌های 17 و 19 در تالار مولوی به روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران