در حال بارگذاری ...

افشین هاشمی ˝شاه ریچارد˝ شد

سرویس تئا‌تر هنرآنلاین: نمایش "من شاه ریچارد بودم" نوشته کیوان سررشته و کارگردانی محمد عاقبتی یکی از نمایش‌های حاضر در بخش میهمان سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر است که در خانه نمایش "دا" اجرا می‌شود. محمد عاقبتی که این سال‌ها به واسطه تحصیل در آمریکا به سر می‌برد، با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش گفت: خیلی وقت است که کاری در ایران نداشتم و چند اجرا در نیویورک به صحنه بردم.

او بیان کرد: این نمایش قسمت دوم از تریولوژی آثار شکسپیر است. این کار اقتباسی آزاد از این آثار است. قرار بود این نمایش را تابستان اجرا کنم که به دلیل آماده نبودن بخشی از طراحی‌ها و بازگشت من و آغاز کلاس‌هایم به مرحله اجرایی نرسید. اعضا گروه پیشنهاد دادند که زمانی که برای تعطیلات بازگشتم مراحل نهایی کار را انجام و آن را به جشنواره تئا‌تر فجر ارائه دهیم. اقدامات لازم انجام، نمایشنامه و پروپوزال‌ها به دبیرخانه ارائه و مراحل نهایی کار انجام شد.

عاقبتی با اشاره به همکاری مجدد با افشین هاشمی توضیح داد: کار قبلی‌ام، "هملت؛ شاهزادهٔ اندوه" نوشته محمد چرم‌شیر با بازی افشین هاشمی بود. این بار نیز نمایش دو شخصیت خواهد داشت که افشین هاشمی "شاه ریچارد" را ایفا می‌کند. سهیل زهرابی دیگر بازیگر این نمایش است و چند کاراکتر متفاوت را ایفا می‌کند.

کارگردان نمایش "تن‌ها خدا حق دارد مرا بیدار کند" با بیان توضیحاتی در رابطه با خوانش این متن گفت: در خوانش "من شاه ریچارد بودم" به دنبال چیزی بودیم، که بتواند دریچه‌ای که ما می‌خواستیم را به روی مخاطب باز کند. ایده‌هایی در مورد آن داشتیم، از جمله آنکه تک نفره باشد، به شکل مونولوگ اجرا شود و چیزهای پررنگ از متن شکسپبر داشته باشد و متن این اجازه را به ما می‌داد. با توجه به آشوب‌های منطقه خاورمیانه آن مناسب دیدیم و به سمت اجرای آن رفتیم. تفاوت آن با متن قبلی آنست که کمتر قصه‌گو است و در آن ویدئو، صدا و... وجود دارد.

او با اظهار امیدواری برای اجرای عموم این نمایش در آینده نزدیک بیان کرد: ما در بخش میهمان جشنواره سی و چهارم حضور داریم، در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای عموم در دست داریم که آن را اعلام می‌کنیم. در انتخاب سالن نمایش برای اجرای جشنواره کاملا آزادانه عمل کردیم. در این راستا دکتر سعید اسدی دبیر جشنواره و خانه نمایش "دا" همکاری لازم را با ما داشتند.

نمایش "من شاه ریچارد بودم" به کارگردانی محمد عاقبتی از ۳ تا ۵ بهمن ماه در دو سانس ۱۸ و۳۰ : ۲۰  در خانه نمایش "دا" اجرا خواهد شد. 




نظرات کاربران