در حال بارگذاری ...

دبیر تئاتر فجر در گفتگو با مهر: بازبینی قبل از اجرا چالشی برای تئاترهای فجر ایجاد نکرده است

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد روند بازبینی تئاترها پیش از اجرا به‌گونه‌ای است که تا امروز هیچ مشکلی برای گروه‌ها ایجاد نکرده است.

سعید اسدی درباره روند بازبینی آثار حاضر در جشنواره سی و چهارم با توجه به مشکلاتی که دیر اعلام کردن موارد اصلاحی از سوی شورای نظارت و ارزشیابی در دوره‌های قبل ایجاد می‌کرد، به خبرنگار مهر گفت: در فرآیند برنامه‌ریزی جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر و پیش از اینکه به مرحله نهایی و برگزاری جشنواره برسیم، دوستان نظارت و ارزشیابی در همکاری و تعامل کامل با ما بودند.

وی ادامه داد: این تعامل و همکاری در مرحله انتخاب متون و سپس در مرحله بازبینی ادامه داشت. تولیدات تازه‌ تئاتر ایران بعد از تولید، پیش از برگزاری جشنواره بازبینی شدند و آثار بخش مرور هم به شکل تصویری مورد بازبینی قرار گرفتند و نکات اصلاحی به هنرمندان ابلاغ شد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: نمایندگان شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی در طول ایام جشنواره نیز پیش از اجرا نمایش‌ها را می‌بینند و خوشبختانه تا به حال شکایت یا موردی حاکی از اینکه بازبینی‌های انجام شده برای گروه‌ها چالش‌برانگیز بوده، مطرح نشده است.

اسدی تأکید کرد: چون پیش از برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی با ما تعامل داشت و تمام نکات مدنظر به گروه‌های نمایشی ارائه شده بود و گروه‌های تئاتری هم نکات ارائه شده را لحاظ کرده بودند، تا به حال هیچ مشکلی در خصوص بازبینی پیش از اجرا برای نمایش‌ها به وجود نیامده است.

وی درباره اینکه آیا در زمان بازبینی آثار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همچون چند دوره گذشته جشنواره از اجرای بازبینی تصویربرداری شده یا نه زیرا این مورد نیز برای گروه‌ها چالش برانگیز بوده است، توضیح داد: در دوره سی و چهارم جشنواره تئاتر فجر کارها بدون تصویربرداری مورد بازبینی قرار گرفتند و شورای نظارت و ارزشیابی بعد از هر بازبینی بدون برداشت نسخه‌ای تصویری، موارد اصلاحی مدنظر را به کارگردان‌ها و گروه‌های محترم تئاتری ارائه دادند.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی از ۱ تا ۱۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران