در حال بارگذاری ...
مدیر بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد:

تلاش در تعامل میان گروه‌های نمایشی و نمایشنامه‌ نویسان

«میلاد اکبرنژاد»  مدیر بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر گفت: سعی ما بر این است تعاملی بین گروه‌های نمایشی و منتخبان نمایشنامه‌نویسی ایجاد کنیم تا کمکی به پیشرفت و دیده‌شدن این بخش شود و به نظرم کارگردانانی که می گویند نمایشنامه خوب نداریم، این یک نوع شانه‌ خالی کردن از مسئولیت است.

«میلاد اکبرنژاد» از نمایشنامه‌نویسان که در این دوره مدیریت بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر را برعهده دارد، در گفت‌وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی  تئاتر فجر درباره بخش نمایشنامه نویسی این جشنواره بیان کرد: همیشه اوضاع آن طور که انتظار داریم، پیش نخواهد رفت اما نسبت به سال گذشته شرایط  بهتری در استقبال شرکت کنندگان  و همچنین نمایشنامه‌خوانی‌ها داشته‌ایم  که خود باعث خوشحالی است.

اکبرنژاد ادامه داد: اینکه گروه‌های نمایشی می‌گویند به هیچ وجه نمایشنامه خوب ایرانی نداریم، به نظرم این صحبت‌ها، تنها فرار روبه جلو و شانه خالی کردن مسئولیت در این حوزه است. در واقع گروه‌های نمایشی به خاطر اهمیت ندادن به کیفیت آثاری که قصد روی صحنه بردنش را دارند، وقت زیادی صرف پیدا کردن نمایشنامه‌های ایرانی نمی‌کنند و می‌خواهند هرطور شده، یک اثر حتی بی‌کیفیت را روی صحنه تئاتر ببرند.

نویسنده «کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود» اضافه کرد: نمی‌گویم در شرایط وفور نمایشنامه ایرانی به سر می‌بریم اما می‌توان با کمی جست‌وجو در نمایشنامه‌های خوب ایرانی  اثر مورد نظر را یافت و به مرحله اجرا رساند.

نویسنده نمایشنامه «می‌خواستم ببوسمت باران گرفت» درباره تمهیدات جشنواره در بخش نمایشنامه‌نویسی توضیح داد: تمام سعی ما بر این است جوانان بیشتری در این مسیر شرکت کنند تا طیف متنوعی از نمایشنامه‌های ایرانی را شاهد باشیم، همچنین مسیری برای هنرمندان مستعد فعال در این حوزه هم باز شود.

وی با بیان اینکه هیچ تعهدی برای اجرای نمایشنامه‌ها در جشنواره تئاتر فجر نداریم، تصریح کرد: با توجه به صحبت‌هایی که  در این باره صورت گرفته است، سعی کرده‌ایم تا با تعامل بین گروه‌ها برای اجرای نمایشنامه‌ها و چاپ‌شان در کتاب راهی را برای اجرای نمایشنامه‌های منتخب باز کنیم تا بیشتر به شرکت در این جشنواره ترغیب شوند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران