در حال بارگذاری ...
یعقوب صدیق جمالی :

تئاتر فجر فرصتی برای دیده شدن هنرمندان است

یعقوب صدیق جمالی که با نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» از شهرستان تبریز در بخش مرور سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد معتقد است که برگزاری جشنواره هایی نظیر تئاتر فجر فرصتی برای دیده شدن هنرمندان و داشته هایشان به شمار می آید.

وی در همین رابطه گفت: از طریق جشنواره بین المللی تئاتر فجر هنرمندان شهرستانی می توانند خود و هنرشان را به محک نقد و بررسی بگذارند و با آنکه زیاد با بحث رقابت در تئاتر موافق نیستم ولی معتقدم که ایجاد انگیزه می کند و سبب می شود که نمایش هایی با کیفیت بهتر تولید و اجرا شود.
این کارگردان در باره موضوع نمایشش گفت: «سعادت لرزان مردمان تیره روز» حکایت آدم های به انتهای خط رسیده ای است که برایشان شاید مرگ هم نعمتی است. همه شخصیت های نمایش بدون استثنا به طرز ملموسی رنج می کشند وما شاهد فقط یک روز رنج کشیدن مردمانی از این دست هستیم.
صدیق جمالی تقابل مرگ و زندگی را مهمترین درون مایه نمایش عنوان کرد و گفت: این نمایشنامه باوجود اینکه در سال 62 نگاشته شده است اما به زمان و مکان مقید نیست و می تواند برای هر زمانی مصداق باشد. چون گسست های فرهنگی غیر قابل انکار است و"سعادت لرزان مردمان تیره روز"، حکایت دیروز و امروز است.
وی با بیان اینکه توجه به جزئیات، مهم ترین عامل موفقیت این نمایش است، خاطر نشان کرد: نمایشنامه این اثر، رئالیستی است. در این راستا با تأثیر از نمایشنامه، همان سبک را در اجرا اعمال کردیم. قرار گرفتن صحیح ارکان نمایش، طراحی صحنه، کارگردانی اصولی و پرداختن به جزئیات و اعمال دقیق آن ها، از جمله مهم ترین عوامل موفقیت این اثر است. 
صدیق جمالی در پایان گفت: حدفاصل جشنواره تئاتر منطقه ای و جشنواره فجر تغییراتی را در کار ایجاد کردم و سعی کردم نگاه دوباره ای به این اثر بعد از شنیدن نظرات داوران و هنرمندان داشته باشم .
نمایش« سعادت لرزان مردمان تیره روز »نوشته علیرضا نادری به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی، با بازی حامد منافی، سعیده حامد، جمال ساقی نژاد، بیتا آزادی، شادی امیری، یوسف اکبرزاده و سنا پورسعیدی در بخش مسابقه مرور سی و دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت.
سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از 24 دی لغایت 12 بهمن ماه برگزار می شود.

 




نظرات کاربران