در حال بارگذاری ...
علی روحی، رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی:

برگزاری جشنواره تئاتر فجر باعث رونق هنر تئاتر در خراسان رضوی خواهد شد

رئیس انجمن نمایش استان خراسان رضوی برگزاری این جشنواره را گامی موثر در جهت اعتلای تئا‌تر استان دانست و ابراز داشت:اجرای عموم گروههای نمایشی در سایر استان ها بستری مناسب است برای اعتلا وتعامل بین گروه های نمایشی و نقش موثری در ارتقای هنر نمایش مشهد دارد.

به گزارش روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر, علی روحی با بیان این مطلب گفت: استان خراسان رضوی، امسال برای اولین بار میزبان جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر است و با آنکه اطلاع رسانی و تبلیغات برای نخستین جشنواره تئاتر فجر به آن شکلی که مد نظرمان بود انجام نشد و تبلیغات و فضاسازی جشنواره را فقط در مجموعه های در اختیار انجام دادیم ، سالن تئاتر شهر در اولین اجرا کاملا پر بود.
وی افزود: برگزاری استانی جشنواره بین المللی فجر می‌تواند نقش موثری در معرفی هنر نمایش و تئا‌تر به مردم هر استان داشته باشد لذا هنرمندان می‌توانند از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.
علی روحی اظهار داشت: امسال پنج نمایش از خراسان رضوی به سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر راه یافته است که اسامی آنها عبارتند از: «من تمامی مردگان بودم به کارگردانی عبدالله برجسته»، «تار شیشه‌ای به کارگردانی کیوان صفا»، «سنگ بست به کارگردانی محمد حاتمی»، «دو یک به نفع بارسلونا به کارگردانی مهسا غفوریان» و «گزارش یک تصادف؛ چهارراه اندیشه؛ ساعت 5 به کارگردانی محمد حسن‌زاده
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: همواره برگزاری جشنواره‌ها برای اولین بار با مشکلاتی روبروست که ما تلاش کردیم آنها را کاهش دهیم، امیدواریم میزبان خوبی برای نمایش‌های اجراکننده در پایتخت معنوی ایران باشیم
وی ضمن ابراز خشنودی از اجرای آثار با کیفیت در این دوره از جشنواره گفت: هنرمند تشنه دیدن و آموختن است و امیدواریم این تعامل بین استان ها و تهران مستمر باشد و محدود به جشنواره تئاتر فجر نباشد.
روحی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد برای اولین¬ بار حرکتی رو به جلو بوده و امیدواریم در سال¬های بعد نیز تکرار شود و سال آینده 5 مرکز استان به 10 مرکز استان جهت میزبانی جشنواره افزایش پیدا کند.
وی از اجرای ۶ نمایش صحنه ای و ۱ نمایش خیابانی در جشنواره تئاتر فجر مشهد خبر داد و گفت: نمایش بی استخوان به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی از مجارستان، رضا(ع) از شهرستان قم، رابینسون کروزه به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از آثار بخش بین الملل ، و نمایشهای دو یک به نفع بارسلونا، دست های سرخ خواهرام افراخته و گزارش یک تصادف در بخش آثار صحنه ای و کاشت و داشت و برداشت در بخش آثار خیابانی در مشهد اجرا می شوند.
علی روحی در پایان گفت:نمایش رضا از قم امروز ساعت30/17و20 در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می رود و فردا نیز نمایش"رابینسون کوروزئه" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی روی صحنه خواهد رفت.
لازم به ذکرست که نخستین جشنواره تئاتر فجر مشهد ۲۸دی همزمان با شب میلاد حضرت محمد(ص) با حضورهنرمندان و بازیگران تئاتر در محل سالن تئاتر شهر آغاز به کار کرد و تا 3 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری قادر آشنا از 24 دی تا 12 بهمن در تهران و دیگر استان های کشور برگزار می شود.

 




نظرات کاربران