در حال بارگذاری ...
رضا کیانیان:

جشنواره تئاتر فجر باید در طول سال فعال باشد

رضا کیانیان که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر درترکیب هیات داوران بخش مسابقه عکس جشنواره حضور دارد، گفت: جشنواره باید در طول سال فعال باشد و حاصلش در این 12 روز دیده شود. یعنی در طول سال باید نمایش‌هایی از کشورهای دیگر در ایران اجرا شوند و نمایش‌هایی هم از کشور ما برای اجرا به کشورهای دیگر فرستاده شوند. به همین منظور باید به جای یک دوره کوتاه 12 روزه، همیشه شاهد برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره باشیم.
این هنرمند تئاتر سینما و تلویزیون در گفتگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره  بین‌المللی تئاتر فجر افزود: امسال که برخلاف دوره‌های پیش، دبیر جشنواره زودتر مشخص شده است، باید بودجه‌ای به او  اختصاص دهند که در طول سال بتواند برنامه‌هایش را عملی سازد. از طرفی برای اینکه بتوان جشنواره را به جایی رساند، بهتر است دبیر جشنواره حداقل 10 سال مستمر حضور داشته باشد .
کیانیان درباره  پیامدهای تعویض دبیران در هر دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: تغییر هرساله دبیران باعث می‌شود نهال‌هایی که توسط دبیر دوره قبل کاشته شده، از بین برود و رویکرد جدیدی جای آن را بگیرد. در واقع بهتر است برای ارتقای سطح کیفی جشنواره، نهالی که کاشته شده را به جایی برسانیم و بعد کار جدیدی را ادامه دهیم.
وی با اشاره به اینکه در تئاتر به یک جهش فرهنگی رسیده‌ایم، ابراز خرسندی کرد: بشدت خوشحالم که تئاتر در ایران این‌قدر همگانی و وسیع شده است به طوریکه هرماه در تهران بین 115 تا 150 اثر نمایشی روی صحنه می‌رود و تماشاگران زیادی راهم به خود جلب می‌کند. با این اوصاف می‌توان گفت در تئاتر به یک جهش فرهنگی رسیده‌ایم.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که تجربه عکاسی و طراحی پوستر هم دارد، درباره جایگاه عکس در تئاتر ایران گفت: به طور کل عکاسی در ایران هنری است که مانند بسیاری از هنرهای دیگر رشد چشمگیری داشته است و آثاری هم که در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند، در رقابتی بسیار تنگاتنگ به مرحله انتخاب رسیده‌اند .
رضا کیانیان که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر یکی از داوران بخش عکس است، درباره معیارش برای انتخاب آثار برگزیده گفت: معیار اولیه‌ام برای انتخاب آثار این است که یک اثر باید خصلت اولیه عکس را داشته باشد تا بتوان ارزیابی‌های دیگر را در موردش انجام داد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران