در حال بارگذاری ...

جشنواره فجر استانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خوزستان آغاز به کار کرد

ناصر چنانی، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به برگزاری نخستین جشنواره فجر استانی خوزستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره چهارشنبه ٨ دی‌ماه در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بهبهان، اهواز،دزفول و اندیمشک آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: کارگاه آموزشی قابلیت‌های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی نمایش، اولین همایش کارگروه تئاتر استان خوزستان و هم‌چنین عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای حله از برنامه‌هایی است که در روزهای نخستین جشنواره در شهرهای اهواز و آبادان برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای حله در این جشنواره را ادای حق و احترام شهدایی دانست که در راه عشق به اباعبدالله الحسین به شهادت رسیدند.

ناصر چنانی ضمن اشاره به برگزاری آیین گشایش نخستین جشنواره فجر استانیگفت: آیین گشایش این جشنواره با  حضور مسئولان و مدیران هنرهای نمایش کشور ساعت ١٦ روز جمعه ١٠ دی‌ماه در تالار آئینه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

چنانی در ادامه اظهار داشت:  «هدیه مرموز» به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب از تهران، «اسب چشمه» به نویسندگی و کارگردانی کرم‌الله سلیمانی از گچساران، «همه دختران من» به نویسندگی محمد قاسمی و جواد روستایی و کارگردانی جواد روستایی از ساوه، «سرآشپز پیشنهاد می‌دهد» به نویسندگی رضا شفیعیان و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور از تهران و  «روشان» به نویسندگی سیاوش پاکراه و کارگردانی علی پوراحمدیان از خرم‌آباد، نمایش‌هایی هستند که در روزهای ١٠ تا ١٣ دی‌ماه در شهرهای اهواز، بهبهان، دزفول، اندیمشک و خرمشهر اجرا می‌شوند.

وی در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر در شهرستان ماهشهر در روزهای ١٤ و ١٥ دی‌ماه خبر داد.

نخستین جشنواره فجر استانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خوزستان در روز چهارشنبه ١٥٥ دی‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.




نظرات کاربران