در حال بارگذاری ...

بخش" به علاوه جشنواره تئاتر فجر" توسط هفت تماشاخانه خصوصی برگزار می شود

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، امسال با مشارکت بخش خصوصی و با حضور هفت تماشاخانه بخش جدیدی را در جشنواره با عنوان "به علاوه جشنواره تئاتر فجر" برگزار می کند.
ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد: بخش جدیدی با عنوان "به علاوه جشنواره تئاتر فجر" در جشنواره تئاتر امسال هم زمان با جشنواره برگزار می شود.بر پایه این گزارش تقویت و حمایت از تماشاخانه های خصوصی یکی از رویکردهای اصلی و مهم اداره کل هنرهای نمایشی در دوره مدیریتی جدید محسوب شده و با جدیت نیز دنبال می شود. دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز بر همین اساس و با هدف دستیابی به این هدف بخش جدیدی را با همکاری تماشاخانه های خصوصی در جدول برنامه های امسال جشنواره با عنوان "به علاوه جشنواره تئاتر فجر" گنجانده است. در این بخش تماشاخانه های خصوصی با همکاری دبیرخانه جشنواره رپرتواری از آثار اجرا شده در تماشاخانه خود را در روزهای برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می کنند.
بر پایه این گزارش نخستین نشست هماهنگی مدیران هفت تماشاخانه خصوصی شامل تماشاخانه های: آناهید، ارغنون، باران، دا، سه نقطه، مشایخی و موج نو با حضور مصطفی محمودی مدیر روابط عمومی جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر و گروه برنامه ریزی و هماهنگی بخش "به علاوه جشنواره تئاتر فجر" متشکل: از اشکان خیل نژاد، یوسف باپیری و مرتضی میر منتظمی در محل تئاتر کافه مان تماشاخانه استاد مشایخی برگزار شد. در این نشست هماهنگی های لازم برای حضور قدرتمند و پرشکوه تماشاخانه های خصوصی در جریان برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انجام شد و مسائل گوناگون مختلف از قبیل: جدول برنامه نمایش آثار و برنامه های جنبی شامل: نقد و بررسی، جلسات نمایشنامه خوانی، کارگاههای آموزشی، نشست های پرسش و پاسخ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
این گزارش می افزاید: حمایت حداکثری متناسب با توان مالی و عملیاتی دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اداره کل هنرهای نمایشی از برگزاری بهینه بخش بعلاوه تئاتر فجر از جمله مسائلی که از سوی طرفین مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد تا جدول برنامه های تماشاخانه های یاد شده برای بخش "به علاوه جشنواره تئاتر فجر" حداکثر تا 15 دیماه امسال کامل و اطلاع رسانی شود. اجرای رپرتوآری از آثار پرمخاطب و ارزشمند تماشاخانه های یاد شده از جمله برنامه های اصلی این بخش محسوب می شود. همچنین در این نشست ابراز امیدواری شد تا با حمایت مستمر معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی در دوره های آتی جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبانی برخی بخش های شرکت کننده جشنواره با توجه به توان عملیاتی و مقدورات تماشاخانه های بخش خصوصی به این بخش واسپاری شود.
اجراهای صحنه ای و خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

 




نظرات کاربران