در حال بارگذاری ...

پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رونمایی شد

در اولین روز از سمینارپژوهشی جشنواره، پوستر جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر رونمایی شد.

در اولین روز از سمینارپژوهشی جشنواره، پوستر جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر رونمایی شد.

به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ، روز 15 دی ماه همزمان با برپایی سمینار پژوهشی دوروزه جشنواره، با سخنان دبیر جشنواره سعید اسدی آغازشد.او با اشاره به نظم در برگزاری بخش های مختلف جشنواره گفت: جشنواره سی و چهارم فجر فرآیند خودش را با نظم تا کنون پیش برده و بخش مهمی از جشنواره با کارگاه های آموزشی شروع شده است.

اسدی با اشاره به تم و درونمایه جشنواره سی و چهارم گفت: تمی که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته بودیم، نگاهی به وضعیت گروه های تئاتری بود. نگاهی بهوضعیت درونی تئاتر و مسائل صنفی آن و همچنین مسائلی که گروه های تئاتر با دولت دارند. تعدادی از پژوهشگران مقالاتشان را برای ما فرستادند که به جز ارائه تعدادی از آنها، به زودی در قالب کتابف این مقالات منتشر خواهد شد.

سپس پوستر جشنواره با حضور با حضورعلی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی‌، مدیر کل هنرهای نمایشی، ایرج راد‌ ،مدیرعامل خانه تئاتر، محمود عزیزی وحمید مظفری‌ رونمایی شد.

دبیر جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه عباس محبوب این پوستر را طراحی کرده، گفت: در این پوستر، روی بنای تئاترشهر به عنوان مرکزی ترین مکان تئاتر و تمرکزی که برای جذب مخاطب دارد، تاکید شده است.

علی مرادخانی در ادامه جلسه، از ویژگی های خاص جشنواره تئاتر فجر امسال گفت:امسال جشنواره تئاتر فجر از ویژگی های ممتازی برخوردار است. فعالیت های جشنواره از خیلی وقت پیش آغاز شده و فعالیت های محیطی و میدانی جشنواره مورد توجه بوده است. این جشنواره به عنوان یکی از رویدادهایی که باید مبانی فکری و نظری قوی و پیشروداشته باشد، تاکنون عمل کرده است و کارها به صورت علمی و شاخص و شایسته دارد پیش می رود.

مرادخانی درباره کارگروهی و مبحث پژوهشی جشنواره گفت: خوشبختانه فضا به گونه ای در بحث پژوهشی طراحی شده که کاستی ها، مشخص می شود و می توانیم پس از آن به عنوان یک مبحث تئوریک روی آنها کار کنیم.

مرادخانی در ادامه گفت: در این سالها ،مخصوصا امسال در تنگنا بودیم که امیدوارم سالهای آینده وضعیت تئاتر بهتر شود.با همه این نقیصه ها و کمبودها کار جشنواره تئاتر دارد به خوبی اجرا می شود که ازین بابت سپاس گزاریم.امیدهایی هم داده اند و ما هم تلاش هایی کرده ایم ؛گویا داریم به نقطه امیدی نزدیک می شویم.

پس از سخنان علی مرادخانی، از اپلیکیشن تئاتر هم رونمایی شد که شامل اجراها، اخبار، آلبوم های عکس، آواها، گفت و گو های صوتی ست که امکان خرید بلیت آن لاین و انتخاب صندلی برای دیدن اجراها و همچنین جزئیات اجراها را در خود دارد.

در این برنامه، مهدی شفیعی‌، مدیر کل هنرهای نمایشی، ایرج راد‌ ،مدیرعامل خانه تئاتر، محمود عزیزی وحمید مظفری‌ اتابک نادری‌، سیاوش طهمورث‌، مریم معترف‌، اردشیر صالح‌‍پور ‌،ارمغان بهداروند‌ ،قادر آشنا و بهزاد فراهانی حضور داشتند.




نظرات کاربران