در حال بارگذاری ...
محمد حسن نجفی مدیر تماشاخانه سه نقطه:

اعتماد بزرگترین رویداد تئاتری به بخش خصوصی جای خرسندی دارد

محمد حسین نجفی مدیر تماشاخانه سه نقطه که با در اختیار گذاشتن دو سالن تئاتر خود به جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیوسته این همکاری را اتفاق فرخنده ای در تئاتر کشور می داند.

به گزارش روابط عمومی سی ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مدیر تماشاخانه سه نقطه با اشاره به فعالیت آموزشی و اجرایی این تماشاخانه در سال های قبل گفت: از طریق آقایان قادر آشنا ، شفیعی و الوند و دیگر دوستان هنرهای نمایشی، امکانات اولیه مناسب سالن ها و خطوط نوری ، فضای تماشاچی و...مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از نامه نگاری ها و بازدید اعضای دبیرخانه جشنواره خوشبختانه توافق اولیه برای مشارکت ما در جشنواره صورت گرفت. وی تاکید کرد: این جای خرسندی و سعادت است برای ما که بزرگترین رویداد تئاتر یعنی جشنواره تئاتر فجر به بخش خصوصی اعتماد میکند و در روزهای پایانی این رضایت مطلوب از روند برپایی جشنواره در تماشاخانه سه نقطه حاصل شده است.
وی یادآور شد: در سه بخش فعالیت داشتیم. در سالن استاد شکیبایی دو تئاتر صحنه ای "آش سرخ پشت پا" از استان کرمانشاه و "ریچارد دوم" از تهران داشتیم. کارگاه آموزشی که در برگزاری آن توانستیم بخوبی انجام وظیفه کنیم. و در سالن استاد رکن الدین خسروی نیز میزبان گروه و اجراهای رادیو نمایش بودیم.
نجفی توضیح داد: بخش رادیو تئاتر برای عموم به صورت رایگان برگزار شد. سالن صد نفری استاد خسروی مملو از تماشاگران علاقمند بود . در نمایش هایی که در سالن استاد شکیبایی نیز برگزار می شد با استقبال بی نظیری روبرو بودیم.
وی این همکاری را از جمله معدود دفعاتی دانست که به بخش خصوصی اعتماد شده است و گفت: با وجود سختیها و برنامه ریزی های فشرده توانستیم از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاییم. امیدوارم دولت و دیگر سازمان های مردمی به عنوان یک نهاد حمایت کننده از گروه خصوصی که به تجلی فرهنگ کمک می کنند باشند. ما به عنوان بخش خصوصی تنگناهای خود را داریم و هدفمان این است که تئاتر که هنر فعال ، آگاهی بخش و روشنایی دهنده ایست پیشرفت کند.
وی تاکید کرد: امیدوارم با شکوفایی بخش خصوصی که البته مانند تمام دنیا و حتی کشورهای پیشرفته باید از حمایت های دولتی –به خصوص در بخش مالی- برخوردار باشد، شاهد گسترش کمی و کیفی این حوزه در تئاتر باشیم.
نجفی در پایان از همه پرسنل و دست اندرکاران، مجریان جشنواره و تئاتر سه نقطه و مدیریت هنرهای نمایش و حوزه های وابسته تشکر کرده و گفت: علی رغم سختی کار بخصوص در این روزهای پر ترافیک پایان جشنواره، برنامه ها به طور مناسب اجرا شده و مثل همیشه جشنواره تئاتر فجر نقطه عطفی برای تولد دوباره قبل از بهار برای تئاتر ما بود.

 




نظرات کاربران