در حال بارگذاری ...
ژاله کاظمی گفت:

حضور نمایش خیابانی "در آرزوهای یک مرد نقاش"، زندگی یک سربازآمریکایی مخالف جنگ در جشنواره تئاتر فجر

ژاله کاظمی گفت: نمایش خیابانی "در آرزوهای یک مرد نقاش"، که در واقع تئاتر در خیابان محسوب می شود، نسبت به آثاری که تاکنون اجرا شده، داستان متفاوتی دارد.

نمایش خیابانی "در آرزوهای یک مرد نقاش"، که در واقع تئاتر در خیابان محسوب می شود، نسبت به آثاری که تاکنون اجرا شده، داستان متفاوتی دارد.
کاظمی، که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد، در گفت و گو با ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به اینکه این اثر را به همراه مریم کاظمی به نگارش درآورده است، اظهار کرد: شیوه اجرایی تئاترهای خیابانی یا براساس کارهای پرفورمنس و بدون دیالوگ است و یا میدانی که این نمایش همراه با دیالوگ اجرا می شود.
وی در ادامه درباره داستان نمایش خیابانی "در آرزوهای یک مرد نقاش" بیان کرد: داستان درباره یک سرباز آمریکایی است که آغاز تولدش پایان جنگ ویتنام و آمریکاست و در جنگ افعانستان حضور دارد. این نمایش به سیاست های کشور آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری و فضای طبقاتی و نژادپرستی در آمریکا می پردازد و این سرباز، که مخالف جنگ است، ناخواسته با این مسائل مواجه می شود.
کاظمی، که پیش از این با نمایش "تاکسی در شهر" در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزیده شده و در جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا کرده بود، جدیدترین اثر نمایشی خود را تئاتر در خیابان دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به نمایش های خیابانی آن طور که باید بها داده نمی شود و محل تمرین به سختی در اختیار گروه های تئاتر خیابانی قرار داده می شود، در حالی که یک کارگردان قطعا همان قدر که برای یک کار صحنه ای انرژی می گذارد، برای یک نمایش خیابانی نیز انرژی و وقت صرف می کند.
سعید رحیمی، احمد صمیمی و مهدی ضیایی بازیگران این نمایش خیابانی اند. همچنین علی تقوی نوازنده ویلن و زهره محسنی هم عکاس و دستیار کارگردان این اثر است.

 




نظرات کاربران