در حال بارگذاری ...
مسعود دلخواه :

نمایش ”آرش کمانگیر” به شیوه پرفورمنس در جشنواره تئاتر فجر به صحنه می رود

مسعود دلخواه، که نمایش "آرش کمانگیر" را در بخش ایران سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌برد، گفت: این اثر با مضمون ایثار، گذشت و فداکاری به شیوه پرفورمنس، یعنی با بهره‌گیری از حرکت، موسیقی و همسرایی، اجرا می‌شود.

مسعود دلخواه، که نمایش "آرش کمانگیر" را در بخش ایران سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه می‌برد، گفت: این اثر با مضمون ایثار، گذشت و فداکاری به شیوه پرفورمنس، یعنی با بهره‌گیری از حرکت، موسیقی و همسرایی، اجرا می‌شود.
دلخواه در گفت و گو با ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد: نگارش نمایشنامه این اثر، که با تلفیقی از چند متن از جمله برخوانی بهرام بیضائی، شعر سیاوش کسرایی و دیگر شاعران معاصر و همچنین دست نوشته‌های شخصی‌ام حاصل شده است، طی چند ماه گذشته به عنوان پروژه آموزشی تولیدی در مدرسه تئاتر "سه نقطه" آغاز شد و با گسترش آن و ورود جوانان حرفه‌ای تئاتر، به ویژه اعضای جوان گروه تئاتر "تجربه"، به مرحله اجرایی درآمد و با آغاز تمرینات و بداهه سازی‌ها به طور متناوب تنظیم شد.
وی در ادامه تمایل به اجرای یک نمایش ایرانی را از علل انتخاب این اثر برای اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کرد و افزود: اسطوره آرش یک اسطوره ایرانی و ملی است که به جنگ میان ایرانیان و تورانیان مربوط می شود و در آن آرش خود را برای کشور و مردمش فدا می‌کند، زیرا وقتی کشورش را در خطر می‌بیند با پرتاب کردن تیری، که جانش را به خاطرش از دست می دهد، مرز میان ایران و توران را به نفع ایران مشخص کند.
کارگردان نمایش "آرش کمانگیر" با تاکید بر اینکه با وجود برخورداری نمایش از شیوه پرفورمنس، صحنه‌های نمایش به شیوه مونولوگ و دیالوگ اجرا می‌شود، اظهار کرد: این موضوع پیامی را با مضمون گذشت و فداکاری برای مردم تمام دوره ها به همراه دارد. نمایش‌ها و اشعار گوناگونی در مورد آرش نوشته و اجرا شده است که گروه تئاتر "تجربه" نیز در این اثر به شیوه‌ای مدرن و خلاق به آن پرداخته است.
بیژن زرین، نوید گودرزی، عیسی نوری، مجتبی مظفری، عرشیا زرین، علی سخنگو، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آرش نوری، بابک قادری، حسین اقدامی نیا، بارمان اهورا، متین قاسمی، سارا علیا، افسون دلخواه، سارا نجفی، مریم قربانیان، راحیل روحانی زاده، سحر ستوده منش و فرزانه زینتی بازیگران این نمایش هستند و میر امیر میری آهنگساز، رضا مهدی زاده طراح صحنه، پریدخت عابدین نژاد طراح لباس، مهشید طاهری منشی صحنه، سید جمشید حسینی دستیار کارگردان و علی سخنگو دستیار کار و برنامه ریزی این اثر را برعهده دارد.
یادآوری می‌شود سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 26 دی تا 12 بهمن‌ماه به دبیری سعید کشن‌فلاح برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران