در حال بارگذاری ...
حمید پورآذری تاکید کرد:

جشنواره تئاتر فجر، مکانی برای تبادل اطلاعات

حمید پورآذری، کارگردان و مدرس بازیگری، می گوید: هنرمندان در تمام سطوح و از کل کشور در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند از این رو جشنواره باید محلی برای تبادل اطلاعات باشد.

حمید پورآذری، کارگردان و مدرس بازیگری، می گوید: هنرمندان در تمام سطوح و از کل کشور در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند از این رو جشنواره باید محلی برای تبادل اطلاعات باشد.

پورآذری نداشتن برنامه ریزی و سیاست گذاری مشخص را مهمترین ضعف جشنواره تئاتر فجر دانست و افزود: از ابتدای برگزاری این جشنواره برنامه ریزی و سیاست گذاری مشخص وجود نداشته است تا ضعف ها و نقاط مثبت در دوره های بعد شناسایی و تقویت شود.

وی ادامه داد: تغییر دبیران جشنواره موجب شده هر فردی برنامه ریزی خود را از این رویداد داشته باشد و به جای پیشرفت و بهبود در دوره بعدی شاهد تغییر ساختار باشیم. دبیری چند ساله است که در جشنواره ثبات به وجود می آورد.

کارگردان نمایش «یک نوکر و دو ارباب» با این توضیح که اگر جشنواره تئاتر فجر در برنامه ریزی به ثبات برسد، گروه های تئاتری نیز با ثبات می شوند، گفت: این اتفاق منجر می شود از کمیت به سمت کیفیت و تولید آثار خوب برویم.


کارگردان نمایش «غولتشن ها» با بیان این که جشنواره تئاتر فجر در تقویم تئاتر جهانی ماندگار شده و دارای جایگاه معتبری است، اظهار داشت: گروه های خارجی همیشه علاقه دارند در این جشنواره شرکت کنند. ولی گاهی اوقات احساس می شود خود خانواده تئاتر باور نکردند جشنواره تئاتر فجر اعتباری جهانی دارد.

پورآذری جشنواره تئاتر فجر را محلی برای دیده شده هنرمندان جوان دانست و تصریح کرد: خود من نیزمحصول دیده شدن در جشنواره ام. در جشنواره هاست که افراد دیده می شوند و رشد می کنند. البته برنامه ریزی برای ادامه فعالیت گروه های جوان پس از برگزاری جشنواره نیز مهم است. به هر اندازه کارگردان، نویسنده و بازیگر خوب پرورش پیدا کند به نفع تئاتر است. رقابت درست موجب انگیزه و تولید آثار بهتر می شود.

وی با این توضیح که جشنواره تئاتر فجر باید تبدیل به مکانی برای تبادل اطلاعات شود، گفت: هنرمندان در تمام سطوح و از کل کشور در این رویداد حضور دارند از این رو جشنواره باید شرایط تبادل اطلاعات را فراهم کند. این کار نیازمند سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم هنر ابزار مهمی برای یک کشور است. تئاتر به دلیل ذاتی، می تواند مهمتر از هنرهای دیگر نقش ایفا کند. با این سلاح و شناخت خلاقیت و توانایی ها می توانیم دنیا را فتح کنیم.

 




نظرات کاربران