در حال بارگذاری ...
محمدحسین ناصربخت تاکید کرد:

تئاتر خیابانی، سالهای اخیر بازیگران متبحری تربیت کرده است

محمدحسین ناصربخت، نویسنده و کارگردان تئاتر، می گوید: تئاتر خیابانی در سال های اخیر تعداد زیادی بازیگر متبحر پیدا کرده است پیشرفت زیادی در بین بازیگران دیده می شود.

محمدحسین ناصربخت، نویسنده و کارگردان تئاتر، می گوید: تئاتر خیابانی در سال های اخیر تعداد زیادی بازیگر متبحر پیدا کرده است پیشرفت زیادی در بین بازیگران دیده می شود.
عضو هیات انتخاب طرح و ایده‌های تئاتر خیابانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با ستاد خبری، افزود: تعداد و کمیت آثار رسیده به دبیرخانه زیاد بود و تنوع داشت. ولی اجرا مهم است، متن نقطه آغازست. 
وی ادامه داد: ارتقای کیفی چشم‌گیری در آثار متقاضی امسال وجود دارد. در کل، تجربه گروه ها بیشتر شده و نیروهای جدیدی به این بخش وارد شدند. 
نویسنده «توکا و قفس» با این توضیح که برخی از ایده و طرح‌های رسیده، موضوعات تکراری داشتند، اظهار داشت: برخی از طرح‌ها به هیچ عنوان تئاتر نبودند و بیشتر یک نوع تئاتر بیرونی محسوب می شدند. تعدادی نیز تحت تاثیر معرکه‌های سنتی نوشته شده بودند. 
بازیگر نمایش «یک شنبه سیاه» با بیان این که تئاتر خیابانی در سا‌ل‌های اخیر تعداد زیادی بازیگر متبحر تربیت کرده است، گفت: به لحاظ بازیگری در تئاتر خیابانی رشد و پیشرفت دیده می‌شود. بازیگر خوب در این نوع نمایش می‌تواند تماشاگر را جذب کند و نگه دارد. 
وی دخیل کردن مخاطب را در نمایش از ارکان مهم تئاتر خیابانی دانست و توضیح داد: هنوز تا رسیدن به ایده‌آلی که ارتباط مناسبی با مخاطب در نمایش برقرار شود فاصله داریم. گویا بازیگر می‌ترسد به مخاطب اجازه دخالت دهد و آمادگی ندارد فی‌البداهه پاسخ بگوید. اگر این ایراد برطرف شود نیروهای قدرتمندی در تئاتر خیابانی پیدا خواهیم کرد. البته زمینه در حال آماده شدن است.
ناصربخت اضافه کرد: تئاتر خیابانی، اتفاق تئاتری است که 16 سال، به این شکل پیوسته از عمر آن نمی‌گذرد. در گذشته به صورت پراکنده و در مقاطع سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاده ولی شکل فعلی آن عمر کوتاهی دارد. می توان به تئاتر خیابانی امیدوار بود و امیدهای زیادی به آن بست.

 




نظرات کاربران