در حال بارگذاری ...
ابراهیم پشت کوهی:

جشنواره تئاتر فجر یک آیین است

جشنواره تئاتر فجر یک آیین است ابراهیم پشت کوهی، نویسنده و کارگردان تئاتر می گوید: جشنواره تئاتر فجر مانند عید نوروز یک جشن و آیین است که هنرمندان، داشته‌های خود را در آن می‌بینند.

ابراهیم پشت کوهی، نویسنده و کارگردان تئاتر می گوید: جشنواره تئاتر فجر مانند عید نوروز یک جشن و آیین است که هنرمندان، داشته‌های خود را در آن می‌بینند. 
پشت کوهی با بیان این که ثبات در مدیریت جشنواره تئاتر فجر و جلب اعتماد هنرمندانِ مطرح تئاتر، می‌تواند موجب شکوفایی هر چه بیشتر جشنواره شود، گفت: وقتی دبیر جشنواره چند سال مسوولیت برگزاری یک جشنواره را داشته باشد امنیت فکری به وجود می‌آید و ایده‌هایی پیدا می‌شود که به نفع تئاتر است. مدیریت با ثبات بسیار تاثیرگذار و برای تئاتر ایران راهگشا خواهد بود.

کارگردان نمایش «تنها سگ اولی می داند چرا پارس می کند، مکبث» جشنواره تئاتر فجر را مهمترین رویداد تئاتری کشور دانست و افزود: به نظرم جشنواره باید روال و ساختار خود را بر دیدن و به نمایش گذاشتن آثار خوب و کشف استعدادهای تازه بگذارد.

کارگردان نمایش «لنج‌های بی بادبان» ادامه داد: در جشنواره تئاتر فجر هنرمندان جوان نیز فرصت عرضه آثارشان را پیدا می‌کنند که شاید در شرایط عادی و در طول سال این امکان برای آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی جشنواره تئاتر فجر را دریچه‌ای برای هنرمندانی دانست که این امکان را ندارند از تئاترهای خوب بهره ببرند و توضیح داد: جشنواره این امکان را برای هنرمندان شهرستان‌ها فراهم می‌کند تا نمایش‌ها را ببیند و ارتباط بی واسطه‌ای بین هنرمندان پیش‌کسوت و جوان‌ به وجود آید.

پشت‌کوهی با بیان این که جشنواره تئاتر فجر طی سال‌های برگزاری، شکل‌های گوناگونی به خود دیده، افزود: در دوره‌هایی شاهد آثار با کیفیت بوده‌ایم و گاهی این گونه نبوده است. جشنواره تئاتر فجر مانند عید نوروز یک جشن و آیین است که داشته های خود را در آن می بینیم. به طور نسبی دستاورد تئاتر ایران در طول یکسال را می‌توان در این جشنواره دید. حضور کارگردان‌های شاخص نیز این جشنواره را پررنگ‌تر می‌کند.

سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر با دبیری سعید کشن فلاح از 26 دی تا 13 بهمن برگزار می‌شود.

 

 




نظرات کاربران