در حال بارگذاری ...
شکرخدا گودرزی

جشنواره تئاتر فجر باید فضایی برای تعامل شاخه‌های فکری باشد

جشنواره تئاتر فجر باید فضایی برای گفت‌وگوی شاخه‌های فکری چون جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و روان شناسی ایجاد کند؛ محلی باشد برای تضارب آرا و بازتاب این آرا در یک اثر نمایشی.

جشنواره تئاتر فجر باید فضایی برای گفت‌وگوی شاخه‌های فکری چون جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه و روان شناسی ایجاد کند؛ محلی باشد برای تضارب آرا و بازتاب این آرا در یک اثر نمایشی.
شکرخدا گودرزی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ، از جشنواره به عنوان ویترین تئاتر ایران یاد کرد و گفت: در این حرکت هنری می‌توان به نوعی برایند تئاتر کشور در طول یک سال را دید. جشنواره‌ای که سه دهه از عمر آن می‌گذرد و هر ساله با افت و خیزی همراه بوده است، گاهی جذب حداکثری داشته و زمانی نیز این گونه نبوده است. 
وی با این توضیح که جشنواره تئاتر فجر در مجموع به جلو حرکت کرده، اظهارداشت: با توجه به این که دبیری جشنواره به عهده کشن فلاح است و وی سابقه مدیریت، تحصیلات آکادمیک و فعالیت اجرایی در حوزه تئاتر دارد جشنواره سی و یکم نیز به خوبی برگزار خواهد شد.
کارگردان نمایش «خواجه نظام الملک» تاکید کرد، هنر تئاتر جایگاه ویژه‌ای در بخش فرهنگی کشور دارد و افزود: جایگاه تئاتر به قدری مهم است که اگر بخواهیم پی‌گیر اندیشه و تفکر یک کشور باشیم باید آن را در هنر تئاتر جست و جو کنیم. جشنواره تئاتر فجر باید محلی برای گفت و گوی شاخه‌های فکری چون جامعه شناسی، تاریخ، فلسفه، روان شناسی و غیره باشد. 
کارگردان نمایش «بهرام چوبینه» با بیان این که ایجاد جایگاهی برای گفت و گو نیازمند بودجه و پشتیبانی فرهنگی و مالی است، گفت: نمایندگان مجلس و هیات دولت باید نسبت به تخصیص بودجه تئاتر همت بیشتری داشته باشند. 
بازیگر نمایش «زیباترین سکوت» با این توضیح که هنرمندان به عنوان عضوی از جامعه تئاتر باید کمک کنند این چرخه درست بچرخد، تاکید کرد: کمک کنیم جشنواره ای بدون حاشیه و با اندیشه برگزار شود تا این چرخه درست حرکت کند و فضای مناسب برای گفت و گو فراهم شود.

وی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود تا تمام هنرمندان شهرستان بدون دغدغه، نمایش‌هایی که در طول جشنواره اجرا می شوند را ببینند و به لحاظ اسکان و پذیرایی مشکلی نداشته باشند. این کار خودش نوعی آموزش است که متاسفانه چند سال متوقف شد. امیدوارم در سی و یکمین دوره فضا برای هنرمندان شهرستان فراهم شود.

 




نظرات کاربران