در حال بارگذاری ...
صادق عاشور پور:

جشنواره تئاتر فجر نوروز تئاتر ایران است

این کارگردان تئات گفت: با برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر فصل جدیدی در تئاتر ایران آغاز می شود و این جشنواره نوروز تئاتر ایران است.

صادق عاشور پور با نویسندگی و کارگردانی نمایش"کین سهراب خون سیاوش" متقاضی شرکت در بخش چشم انداز سی امین دوره از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود که نمایش او در مرحله بازبینی رد شد. این کارگردان در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره گفت: اکثر گروه های متقاضی شرکت در بخش چشم انداز جشنواره بین المللی تئاتر فجر به انگیزه اجرایی عمومی نمایش شان خواستار شرکت در این بخش هستند. 
وی ادامه داد: در طول دهه گذشته هر سال برای شرکت در این جشنواره متنی را ارائه دادم و همه سال نیز به دلیل وجود ضعف داوری در این جشنواره آثارم رد شده است. زیرا داوران این جشنواره به لحاظ سطح علمی در سطحی نبودند که به قضاوت در مورد آثار بپردازند. 
وی دلیل حضورش در سی امین دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر را تغییر و تحولات موجود در ساختار جشنواره با انتخاب رحمت امینی به عنوان داور دانست و افزود: در تمام طول این یک دهه به دلیل برخی از سیاست های نانوشته همه ساله با مشکلاتی روبرو بودم شاید اگر با مدیران سالن آشنایی داشتم سرنوشت آثارم به اجرای عموم ختم می شد. 
این کارگردان در ادامه تاکید داشت: در طول سال تنها چند کارگردان هستند که در سالن های مختلف نمایشی به اجرا می پردازند وزمانی که برای اجرای عمومی به هریک از سالن های مراجعه می کنیم با این جواب روبرو می شویم که تا سال آینده برنامه اجرایی پر است.
وی جشنواره بین المللی تئاتر فجر را جشنواره ای بدون نقص دانست و گفت: این جشنواره چشم اندازی از برنامه های تئاتری در طول یک سال است و در این بین تنها سیاست گذاری و اشتباهات برنامه ریزان جشنواره عملکرد کلی این جشنواره را زیر سوال می برد. 
عاشور پور جشنواره تئاتر فجر را نوروز تئاتر ایران و وقت بالیدن و تولد گروه های نمایشی دانست و بیان کرد: با برگزاری جشنواره تئاتر فجر به شکل بین المللی تئاتر که برگرفته از فرهنگ ما است به جهانیان معرفی می شود.

 




نظرات کاربران