در حال بارگذاری ...
حسن بیادی:

هنر انعکاس معنای زندگی در آیینه تصویر است

حسن بیادی نائب رئیس شورای شهر تهران معتقد است هنر آیینه زندگی است و در این میان هنر نمایش تصویرگر جلوه‌های معنوی زندگی به شمار می رود.

حسن بیادی در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با بیان این مطلب گفت:« تئاتر تصویرگر جلوه‌های معنوی زندگی است و قدرت این تصویرگری آنقدر زیاد است که به یک وسیله برای انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی تبدیل شده است.»
وی افزود:«لازم است که اهالی تئاتر و مدیران فرهنگی کشور به قدرت تاثیرگذار هنر نمایش بیش از گذشته پی ببرند و از قدرت آن در جهت انتقال فرهنگ و بالا بردن دانش مردم بیشتر استفاده کنند.»
بیادی در ادامه عنوان کرد:« اما نکته ای که در این میان فعالان هنر نمایش باید به آن توجه بیشتری داشته باشند این است که نباید تئاتر وسیله‌ایی برای سیاه نمایی معضلات اجتماعی شود. بلکه در کنار نشان دادن مشکلات و کاستی‌ها این زمینه را در مخاطبان خود ایجاد کنند که راه حل رفع این مشکلات و معضلات را پیدا کنند. تئاتر بهترین وسیله برای بازگرداندن امید به شهروندان است.»
نائب رئیس شورای شهر تهران در پایان گفت:« جامعه تئاتری کشور نیز باید بدانند که در انتقال فرهنگ، رسالت بزرگی برعهده آنها قرار داده شده است و در انتقال این رسالت به مردم به عنوان مخاطبان وظیفه سنگینی را برعهده دارند. نکته دیگری که در این میان حائز اهمیت است، این است که در چند سال اخیر جشنواره تئاتر فجر با همکاری مدیریت شهری پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای یافته است و این نشان می دهد که هرجا مدیران شهری با هماهنگی بیشتر حرکت کنند نتایج بهتر و تاثیرگذاری حاصل خواهد شد.»
یادآوری می شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری رحمت امینی از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری در تهران و استان های البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران