در حال بارگذاری ...
مسعود موسوی:

جشنواره باید آسیب شناسی شود

این کارگردان تئاتر گفت: باید پس از هر دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر، جشنواره توسط کارشناسان آسیب شناسی شود تا اشتباهات در دوره های مختلف تکرار نشود.

مسعود موسوی کارگردان تئاتر در سی امین دوره از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر با نمایش"به دهکده جهانی خوش اومدی پینوکیو" به نویسندگی داریوش رعیت متقاضی شرکت در این جشنواره است. 
این کارگردان در گفت وگو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی این جشنواره در ارتباط با کلیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت: عنوان بخش چشم انداز در جشنواره بین المللی تئاتر فجر خود گویای محتوای این بخش است در این بخش چشم اندازی از وضعیت تئاتر در سال آینده ارائه می شود و وضعیت اجراهای سالن های نمایشی در سالن آینده مشخص می شود. 
وی ادامه داد: از این منظر باید به گروه های شرکت کننده در بخش چشم انداز توجه ای بیشتری صورت گیرد و به لحاظ امکانات، مادی و داوری آثار در شرایط بهتری قرار داشته باشند و داوران بدون اعمال ایده های شخضی خود به قضاوت در مورد آثار بپردازند. 
وی در ادامه تاکید داشت: متاسفانه در دوره های از برگزاری جشنواره تئاتر فجر مشاهده شده که داوران این جشنواره فارغ از بحث کارشناسی اثر در مورد متن اثر که توسط هیات بازخوان تایید شده است قضاوت می کنند. 
این کارگردان در ادامه اظهار کرد: صرف برگزاری جشنواره تئاتر فجر در دوره های مختلف نباید تنها مد نظر قرار گیرد باید پس از برگزاری هر دوره جشنواره آسیب شناسی شود. 
وی ادامه داد: فارغ از استقبال گروه ها و مخاطبان از برگزاری جشنواره باید مسولان برگزاری جشنواره اشتباهات سال های گذشته را مد نظر قرار دهند و اشتباهات دوره های گذشته را هر دوره تکرار نکنند. 
این استاد دانشگاه بیان کرد: باید پس از برگزاری جشنواره تئاتر فجر هیاتی متشکل از کارگردان های شرکت کننده، داوران و کارشناسان تشکیل شود و به شکل کاملا رسمی به تحلیل جشنواره بپردازند و نتیجه گیری این جلسات به چاپ رسد تا مسولان دوره های آینده جشنواره از آن ها الهام گیرند. 
موسوی گفت: گروه های شرکت کننده در این دوره از برگزاری جشنواره بین الملی تئاتر فجر با مشکل زمان و مکان تمرین روبرو بودند . مسلما این اوامر تاثیر نهایی خود را بر کار گروه می گذارد و موجب نارضایتی بازبین ها و تماشگران از اثر می شود.

 




نظرات کاربران