در حال بارگذاری ...
حمید رضا نعیمی:

با افراد با سابقه حرفه ای برخورد کنید

حمیدرضا نعیمی کارگردان تئاتر خطاب به مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر فجر گفت: در این جشنواره با کارگردان های با سابقه تئاتر به شکل حرفه ای برخورد نمی شود.

حمید رضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در ارتباط با این جشنواره گفت: با نمایش"خیال" قصد شرکت در بخش چشم انداز این دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر را دارم و این موضوع تنها به دلیل اجرای عموم نمایش‌ام است اگر این مورد نبود در هیچ جشنواره ای شرکت نمی کردم. 
وی ادامه داد: تنها مزیت بخش چشم انداز در جشنواره تئاتر فجر اجرای عموم آثار پذیرفته شده در این بخش است. جشنواره تئاتر فجر بدون دارا بودن این ویژگی هیچ انگیزه ای برای فعالیت ایجاد نمی کند. 
این کارگردان در ادامه تاکید کرد: نحوه برنامه ریزی، برخورد با گروه های شرکت کننده، کمک هزینه گروها و داوری در جشنواره تئاتر فجر در سطحی قرار دارد که انگیزه گروه ها را برای شرکت در این جشنواره از بین می برد. 
وی افزود: اساسا برای نظرات داوران در جشنواره تئاتر فجر ارزش خاصی قائل نیستم زیرا به نظر من بحث داوری در این جشنواره به شکل غیر علمی صورت می گیرد و جزء جنبه فرمایشی چیز جدیدی در جشنواره مشاهده نمی کنم. 
این نویسنده در ادامه بیان کرد: کارگردان های که سال ها به شکل حرفه ای فعالیت داشتند محق داشتن اجرای عموم هستند اما در جشنواره تئاتر فجر با گذشت این همه سال از فعالیت های حرفه ای ما باید در آزمون خطا با کارگردان های تازه کار قرار گیریم و نمایش های ما در معرض قیاس و رقابت قرار گیرد. 
وی در ادامه نحوه برخوردار با کارگردان های با سابقه تئاتری را همانند افراد تازه کار دانست و افزود: جشنواره تئاتر فجر باید به کارگردان های با سابقه و حرفه ای تئاتر احترام گذارد و شرایط بهتری را ایجاد کند تا این دسته از کارگردان ها با آرامش بیشتری کار کنند. 
وی در ادامه توضیح داد: در دوره های مختلف برگزاری جشنواره تئاتر فجر اتفاق خاص و ویژه ای نمی افتد و همه ساله جشنواره به قرار دادهای خود متعهد نیست و به شکل زننده ای با گروه های نمایشی برخورد می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته در حدود نه میلیون و نیم برای اجرای نمایش"فاوست" در جشنواره تئاتر فجر هزینه کردم اما تنها دو نیم میلیون به من پرداخت شد و با گذشته هفت ماه از برگزاری جشنواره دو نیم میلیون دیگر پرداخت گردید و پس از گذشت چندین ماه کار به اجرای عموم رسید. 
وی در ادامه حضورش در این دوره از برگزاری جشنواره تئاتر فجر را تنها برای حفظ گروه نمایشی اش دانست و گفت: با وجود این شرایط انگیزه ای برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر ندارم.

 




نظرات کاربران