در حال بارگذاری ...
محبوبه بیات:

کارگاه های آموزشی جشنواره فجر هدفمندتر برگزار شود

کارگاه های آموزشی جشنواره تئاتر فجر که با حضور هنرمندان بین المللی برگزار می شود، باید هدفمندتر برگزار شود به صورتی که کارگردانان و بازیگران با سابقه نیز در آنها شرکت کرده و خود را به روز کنند.

محبوبه بیات از بازیگران پیشکسوت تئاتر با بیان این مطلب به پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت:«حضور گروه های خارجی در جشنواره تئاتر فجر باید بیش از این باشد، چرا که اجرای این گروه ها برای جوانان و هنرمندان حرفه ای جنبه آموزشی دارد. متاسفانه تعداد اجرای گروه های خارجی در جشنواره کم است و همه نمی توانند آنها را ببینند. از سویی دیگر برگزار کنندگان جشنواره تئاترفجر، باید تدابیری بهتری برای جذب کارگردان های حرفه ای برای حضور در این بخش از جشنواره بیاندیشند.»
این بازیگر ادامه داد:«باید برای جشنواره تئاتر فجر به عنوان یک جشنواره بین المللی حرمت قائل شویم. این جشنواره نباید محل تمرین گروه های غیر حرفه ای باشد و تعهد اجرا عمومی این گروه ها در سالن های حرفه ای به نظرم درست نیست. چون صرف حضور در جشنواره به معنای داشتن کیفیت اجرا نیست. این هزینه ها باید صرف آموزش در تئاتر شود. مثلا همین کارگاه های آموزشی که در حاشیه جشنواره فجر برگزار می شود، خیلی خوب است؛ ولی باید هدفمند باشد تا کارگردانان و بازیگران بزرگ هم در آنها حضور یابند. باید در تئاتر با دیگران تعامل داشت و خود را به قولی به روز کرد نباید از این مسئله هراس داشت و فکر کرد که دیگر حرفه ای شده ایم و نیازی به آموزش نداریم.»
بیات افزود:«نکته مهم دیگر درباره حضور گروه های شهرستانی است. همه می دانیم که امکانات در شهرستان خیلی کم است، قیاس کیفیت یک گروه شهرستانی با تهرانی بی انصافی است و باعث می شود بچه ها اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. به نظرم پس از پذیرفته شده یک نمایش و قبل از حضور آن در جشنواره، اساتیدی باید به شهرستانها اعزام شوند و با این گروها کار کنند تا به بالا رفتن سطح کیفی نمایش آنها کمک شود.» 
یادآوری می‌شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران