مسئول تبلیغات محیطی بیستونهمین جشنواره تئاتر فجر:
فضاسازی مجموعه تئاترشهر متفاوتتر از دیگر دورههای جشنواره بود

مسئول تبلیغات محیطی بیستونهمین جشنواره گفت: «روی هم رفته فضا و محیط مجموعه تئاترشهر نسبت به دیگر دورههای جشنواره متفاوتتر بوده و امیدواریم سال آینده فضاسازی تئاترشهر بهتر و زیباتر از امسال انجام شود.»
"محمدرضا پناهی" در گفتوگو با روابط عمومی بیستونهمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر درباره المانها و ایدههایی که در شکل ظاهری محوطه مجموعه تئاترشهر به کار رفته، گفت: «در صحبتی که با محمد حیدری دبیر جشنواره داشتیم، قرار شد یک المان را در جشنواره، نشریه روزانه و جاهای مختلف به کار ببریم. یکی از این ایدهها سازه چتر بود که به عنوان نماد جشنواره و با این تفکر که چتر به عنوان سرپناهی بر روی جشنواره است، انتخاب شد.»
پناهی ادامه داد: «پیشنهاد دادم که این چتر به صورت ساده کار نشود و در واقع آبنما باشد که این پیشنهاد عملی شد.»
وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته بنر به همراه نوشتهها در محوطه تئاترشهر نصب میشد، گفت: «امسال تصمیم گرفتیم از گالری عکس تئاتر استفاده کنیم به همین دلیل پیادهروی مارپیچی تئاترشهر را الگو قرار داده و تصاویر را بر روی یک سازه به همان شکل مارپیچ نصب کردیم.»
مسئول تبلیغات محیطی جشنواره در ادامه اظهار کرد: «از آنجایی که دیوار مترو نمای مناسبی نداشت، عکس 4 فردی که در جشنواره برایشان بزرگداشت گرفته میشود، به همراه بیوگرافی و زندگینامه آنان بر روی دیوار قرار گرفت.»
وی یادآور شد: «به این دلیل که ساختمان تئاترشهر تاریخی است و نمای خوبی دارد، تصمیم گرفتیم تنها از نورپردازی برای زیباسازی ساختمان استفاده کنیم؛ ضمن اینکه قصد داشتیم پوستر، لوگو و در کل مجموعه تئاترشهر را با لیزر طراحی کرده و فضایی سه بعدی ایجاد کنیم اما از آنجایی که هم فرصت کم بود و هم این که این کار هزینه بالایی طلب میکرد، نتوانستیم این ایده را عملی کنیم.»
پناهی در پایان درخصوص طراحی محیطی سایر تالارها عنوان کرد: «بیشتر کارمان معطوف به مجموعه تئاترشهر بود و در دیگر تالارها پرچم کشورهای شرکتکننده و جدول اجراهای جشنواره را نصب کردیم.»
بیستونهمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از 16 بهمن آغاز شده و تا 30 بهمن ادامه دارد.