در حال بارگذاری ...
...

گفت و گو با آرش دادگر، کارگردان تئاتر

جشنواره تئاتر فجر جایگاهی برای تمرین نمایش ها

گفت و گو با آرش دادگر، کارگردان تئاتر

جشنواره تئاتر فجر جایگاهی برای تمرین نمایش ها

آرش دادگر، کارگردان تئاتر درخصوص نقش جشنواره و ارتباطات بین المللی بیان کرد که: نقش جشنواره جمع شدن گروه هایی هست که کارهای بهتر و پیشرفت های بهتر را ارائه داده باشند نه سرگرم کردن وبیلان کار.

در مورد بین المللش هم وقتی ما پول نداریم که گروه های خوب را بیاوریم بین الملل معنا پیدا نمی کند. وی در مورد نقش جشنواره تئاترفجر در معرفی چهره های جوان اظهار کرد که هیچ نقشی نباید داشته باشد. این نقش را جشنواره دانشجویی می تواند انجام دهد و هزاران جشنواره دیگری که ما در سراسر این مملکت داریم هم می تواند انجام دهد. قرار است جشنواره تئاترفجر که بین المللی هم هست جای کسانی باشد که بهترین کارها را انجام می دهند یعنی در سطح حرفه ای هستند. ما می توانیم جشنواره ای راه بیاندازیم بگوییم جشنواره کار اولی ها و یا جشنواره استعدادهای جوان، قرار نیست خلط مطلب کنیم و همه چیز را وارد کنیم ،می تواند چنین جشنواره ای باشد که کانالی برای جشنواه تئاتر فجر باشد. او در پایان درباره ارتقاء سطح علمی تئاتر به واسطه کارگاه آموزشی و همایش ها و سمینارها افزود: مگر قرار است جشنواره آموزش دهنده باشد؟ ما می خواهیم همه کارها را با همدیگر انجام دهیم، همه چیز را می خواهیم توی این جشنواره قرار دهیم. مگر این وظیفه جشنواره است؟ ما جشنواره ای خارج از کشور هم اگر برویم و ببینیم ورک شاپ می گذارند باید دید آن جشنواره در چه سطحی قرار دارد. مثلاً ادینبرو و آوینیون و هزران جشنواره معتبر جهانی دیگر ورک شاپ، همایش و سمینار می گذارند اگر هم می گذارند این یک بخشی هست در کنار آن که یک عده ای دیگر که در این زمینه هستند دعوت شوند که آنها شرکت کنند. قرار نیست این کار را برای تئاتری ها انجام بدهند! یا تئاتری ها شرکت بکنند و آموزش ببینند. اگر قرار است که آموزش ببینند پس اسمش دیگر جشنواره بین المللی تئاتر نیست، جشنواره دانشجویی هست که الان چند سال است که به همین قضیه تبدیلش کردیم.