در حال بارگذاری ...
پرده آخر فجر استانی در هفتمین روز جشنواره

جشنواره تئاتر فجر به پیشواز بخش رقابتی می رود

فجر استانی سی امین جشنواره، فردا سه شنبه در استان های البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی به پایان می رسد تا بخش های رقابتی جشنواره در تهران آغاز شود.

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر؛ روز سه شنبه 11 بهمن ماه و در هفتمین روز از جشنواره سی ام تئاتر فجر، بخش های فجر استانی، رادیو تئاتر، نمایشنامه خوانی، کارگاه های آموزشی و همچنین اجراهای نمایش های آیینی، 15 برنامه اجرا خواهد شد.
بر همین اساس در بخش فجر استانی سی امین جشنواره تئاتر فجر، فردا سه شنبه 11 بهمن ماه نمایش «دن رافائل» به کارگردانی جنت سلیم آوا از جمهوری آذربایجان در تئاتر شهر کرج استان البرز به صحنه خواهد رفت. همچنین در تالار استاد صابر نمایش «سوارکاران» به کارگردانی ژان لوک پره ووست از فرانسه اجرا خواهد شد.
در استان کرمانشاه نیز آخرین کارگاه «تئاتر شورایی مبتنی بر تئاتر اگوستو بوآل» با حضور علی ظفر قهرمانی نژاد و هنرمندان این استان برپا می شود.
استان گلستان نیز در هفتمین روز جشنواره سی ام تئاتر فجر، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی میزبان نمایش «شش پنجره مایل به همیشه» نوشته حمیدرضا میرزایی و کارگردانی عبدالرضا شیبانی است.
این استان در شهر گنبد کاووس نیز میزبان نمایش «تقسیم شادی» به کارگردانی حامد زارعان است. همچنین کارگاه آموزشی «اصول و مبانی کارگردانی و بازی دهندگی نمایش عروسکی» با استادی حسن دادشکر در شهر گرگان برگزار خواهد شد تا پرونده فجر استانی سی امین جشنواره تئاتر فجر بسته شود.
اما در بخش رادیو تئاتر فردا 11 بهمن ماه دو نمایش رادیویی در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می شود. بر همین اساس از ساعت 15 نمایش «ماجرای گرگاماس» وودی آلن با تنظیم بیتا خارستانی اجرا می شود. همچنین از ساعت 18 نمایش «نوای اسرارآمیز» نوشته اریک امانوئل اشمیت با کارگردانی علی تاجمیر اجرا خواهد شد. لازم به یادآوری است که آثار بخش رادیو تئاتر به صورت مستقیم از رادیو نمایش برای عموم علاقمندان نیز پخش می شود.
در بخش نمایشنامه خوانی سی امین جشنواره تئاتر فجر و در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر؛ سه شنبه 11 بهمن ماه از ساعت 30/15 نمایشنامه «مساعده» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری و از ساعت 30/17 نمایشنامه «آخرین حکایت فرهاد» به نویسندگی مهدی میرباقری و کارگردانی حسین میرباقری، با حضورعلاقمندان خوانش می شوند.
اما در بخش کارگاه های آموزشی، روز سه شنبه آخرین کارگاه آموزشی سی امین جشنواره تئاتر فجر؛ کارگاه «میزان سن، افسانه شخصی اجراگر» رابینسون ساویتسکی در کارگاه نمایش تئاتر شهر از ساعت 9 تا 13 برگزار می شود. همچنین نمایشگاه عکس نمایش «مرگ و زندگی مارینا آبراموویچ» به کارگردانی رابرت ویلسون با عکاسی امید هاشمی همه روزه از ساعت 16 تا 21 در سالن انتظار تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقمندان خواهد بود.
در بخش اجرای نمایش های آیینی نیز، نمایش «خورتاب» به نویسندگی محمدعلی صادقی حسنی و کارگردانی رضا جوشنی از لاهیجان ساعت 11 در محوطه کاخ گلستان اجرا خواهد شد. همچنین در محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 16 نمایش «هیکل» نوشته علی ذاکری و کارگردانی حسین محمد حسینی از قشم و از ساعت 45/16 نمایش «خورتاب» به نویسندگی محمدعلی صادقی حسنی و کارگردانی رضا جوشنی از لاهیجان اجرا می شوند.
یادآوری می شود سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از تاریخ 5 تا 22 بهمن سال جاری به دبیری رحمت امینی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران