در حال بارگذاری ...
یادداشت ژاله علو به انگیزه بزرگداشت فریده سپاه منصور در جشنواره تئاتر فجر

نگاهش آرام و مهربان و روشن است

ژاله علو، به بهانه بزرگداشت فریده سپاه منصور در حاشیه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یاداشتی نوشت. متن یادداشت وی به شرح زیر است:نگاهش آرام و مهربان و روشن است و رفتارش آرام و صمیمی و توأم با وقار.

زمانی راهبه ای مقدس و متعصب است که با حرارت و خشونت م یخواهد خطاکار را به سزای عشق منع شده اش برساند. و وقتی مش مریم حساس و ست مکشیده که داغ شوهر شهیدش را دیده؛ یک شهرستانی ساده، زودرنج و مهربان.
زمانی، عقیق، بانویی توانا که کشاورزی م یکند، گل پرورش می دهد و آباد کننده ی سرزمینی واگذار شده است. و وقتی دیگر تحمل شنیدن کلماتی یا آیاتی از کتاب قانون خدایی را ندارد؛ زیرا آنچه را که تاکنون می دانسته با واقعیتی که از زبان یک نومسلمان به او گفته می شود و حقیقت است با سرسختی نم یخواهد و نم یتواند قبول کند. و در صحنه گویای حکایت زنی تنها است و گویای سخن های دل های تنها است. می گوید «ترسم از تنهایی احوالم به رسوایی کشد – ترس تنهایی نیست، بیم رسواییم هست .»
او در همه ی این نقش ها و بسیاری نقش های دیگر در تئاتر، سینما و تلویزیون خوش درخشیده است. هرگز از سختی ها و مشکلاتی که در کارهای متفاوت با آن روبرو بوده شکایتی نکرده و با همه دل و جانش به کارش عشق ورزیده.
با کارهایش آشنا بودم ولی در فیلم «مهمان مامان » ش بهای زیادی در کنارش بودم و چه آشنایی زیبا و به یادماندنی برای من بود که به یاد آوردنش برایم بسیار دل پذیر است. با احترام به او و هنرش و شخصیت دوست داشتنی اش موفقیتش را ارج می گذارم." 
گفتنی است در حاشیه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از چهار هنرمند برجسته تئاتر کشور یدالله آقاعباسی، فریده سپاه‌منصور، محمود عزیزی و محمدعلی کشاورز تقدیر به عمل خواهدآمد.




نظرات کاربران