در حال بارگذاری ...

جشنواره ”هنریک ایبسن” در هند برگزار می‌شود

دانشکده‌ها و کالج‌های تئاتری هند اقتباس‌های خود از آثار "هنریک ایبسن" نمایشنامه‌نویس بزرگ قرن نوزدهم را به صحنه می‌برند. هنریک ایبسن در کنار شکسپیر، جرج برنارد شاو و برتولت برشت، از جمله چهره‌هایی محسوب می‌شود که تئاتر پسا استعماری هند را تحت تاثیر خود قرار داده است.

پنج نمایش این جشنواره نخستین اجراهای خود را از 31 شهریور تا 4 مهرماه در تئاتر "ال تی جی" بمبئی به نمایش می‌گذارند. این جشنواره پیش درآمدی بر جشنواره سالیانه ایبسن محسوب می‌شود که آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
جشنواره دانشجویی هنریک ایبسن با همکاری کنسولگری سلطنتی نروژ و آکادمی هنر و طراحی دراماتیک بمبئی طراحی شده و یک صحنه غیرانتفاعی و غیر دولتی است که به اشاعه تئاتر و هنرهای اجرایی در تئاتر "ال تی جی" می‌پردازد. در این تئاتر کارگردانان و متخصصان به دنبال کشف استعدادهای جدید هنری می‌گردند.
5 اثر اقتباسی که در این دوره به اجرا در می‌آیند، عبارتند از: "ه. ایبسن" اثر دانشجویان کالج "مایتری"، "درها" کاری از "خانه میراندا"، "مرغابی اهلی" از کالج "کیوری مال"، نمایش "فریهت" توسط کالج "کامالا نهرو" و "مانکن‌ها در بهشت" توسط دانشجویان کالج "لیدی شیری رام" اجرا می‌شوند.




نظرات کاربران