در حال بارگذاری ...

موفقیت نمایش ”اسب چوبی” در شصت‌و هفتمین جشنواره آوینیون

نمایش "اسب چوبی"به کارگردانی "عباس تقی‌آبادی"در شصت‌و هفتمین دوره جشنواره آوینیون فرانسه اجرا شد.

"عباس تقی‌آبادی" کارگردان و نویسنده نمایش "اسب چوبی" گفت: «این نمایش با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و سازمان میراث فرهنگی از 25 تیرماه به مدت دو هفته در فرانسه اجرا شد.»
وی در ادامه بیان کرد: «با استفاده از فرهنگ اصیل ایرانی و ریشه‌های فرهنگ و هنر فولکلوریک خراسان توانستیم چهره بسیار خوبی را از فرهنگ و هنر ایرانی به نمایش بگذاریم.»
این کارگردان افزود:‌ «نمایش "اسب چوبی" با استفاده از موسیقی فولکلور خراسانی به شکل موزیکال به چگونگی پیدایش عروسک منسوخ شده اسب چوبی و رقص چوب در خراسان می‌پردازد. در واقع "اسب چوبی" نماد فرهنگ و تمدن و ظلم ستیزی در فرهنگ بومی خراسان است.
وی با اشاره به اینکه این نمایش سال 83 تولید شده است، گفت: «بعد از گذشت شش سال هنوز موفق به اجرای عمومی در ایران نشده‌ایم و امیدوارم که بتوانیم در ایران هم اجرای عمومی داشته باشیم.»
تقی آبادی با بیان اینکه در فرانسه استقبال بسیار خوبی از نمایش "اسب چوبی" شده است، گفت: «با چند گروه دیگر از جمله گروه سرخپوست‌ها از کشور اکوادور نیز به اجرای نمایش خیابانی پرداختیم. همچنین فستیوال ادینبورگ انگلیس نیز پیشنهاد کردند که در این جشنواره اجرا داشته باشیم.»
وی ادامه داد: «این نمایش تاکنون به کسب عناوینی از جمله مقام نخستین کارگردانی و آهنگسازی از جشنواره تئاتر دانشجویی، اولین عروسک‌گردانی، برگزیده نورپردازی و... از ششمین جشنواره تئاتر بانوان دست یافته است. همچنین اجراهای موفقی در جشنواره بین‌المللی بیالستوک در سال 2008 و جشنواره کوروزاک سال 2009 در کشور لهستان داشته‌ایم.»
عوامل نمایش "اسب چوبی" عبارتند از: طراح، نویسنده، کارگردان و آهنگساز: عباس تقی‌آبادی، طراح لباس: مریم معینی، ضبط موسیقی: احسان داودآبادی، دستیار کارگردان: رعنا رئوفی، نوازنده مهمان از کشور کره: اونجی کواک، جان دهندگان: مریم معینی، حسام محمدیان، هادی عرب نرمی و آتنا فرهادی.
تقی‌آبادی در پایان با اشاره به تدارک یک کار مشترک میان ایران و چند کشور خارجی اضافه کرد: «هم‌اکنون پیش تولید کار جدیدم را آغاز کرده‌ام که در واقع یک کار مشترک میان کشورهای ایران، ایتالیا، کره و فرانسه با موضوع اشتراک فرهنگ فولکلوریک است.»




نظرات کاربران