در حال بارگذاری ...
سیروس همتی بازیگر نمایش روز سرباز

استقبال هنرمندان کلمبیایی از نمایش ”روز سرباز”

نمایش "روز سرباز" به کارگردانی "حسن باستانی" و بازی سیروس همتی پس از اجرا در سه شهر کشور کلمبیا مورد استقبال هنرمندان کلمبیایی قرار گرفت.

"سیروس همتی" بازیگر نمایش "روز سرباز" که برای اجرای این نمایش به کشور کلمبیا سفر کرده بود گفت: «پس از روی صحنه رفتن نمایش "روز سرباز" و نشان دادن قابلیت‌های تئاتری خود، همکاری‌های فنی و هنری دو چندان شد به طوری که از سوی مدیر جشنواره سستافی‌اس تا (ششمین جشنواره مدجین)، مدیر امور فرهنگی کشور دومنیکن مدیر تئاتر سن تاپلاس و جشنواره کشور هلند برای شرکت در جشنواره تئاتر در سال آتی دعوت شدیم که این دعوت‌ها نشان از علاقه مدیران تئاتری جهانی به تئاتر ایران دارد.
همتی درخصوص نمایش "روز سرباز" و دستاوردهای این سفر خاطرنشان کرد: «با وجود اینکه نمایش روز سرباز یک تئاتر جهانی است که نوع نگاه، نوع بازیگری و نوع کارگردانی آن شامل آئین‌ها و سنت‌های کشورمان نمی‌شود اما وقتی به تعزیه، خیمه شب‌بازی، تئاتر سایه، نقالی مبارک اشاره کردم آن‌ها به تئاتر ایران بسیار علاقه‌مند شدند، بنابراین من مجموعه‌ای از کارها از جمله نمایش "برادر کشی" که محتوای کاملاً آیینی و سنتی داشت، نمایش "محال هم ممکن است" با شکل اجرایی روایی، نمایش "خون تو را جنون پدر بر زمین ریخت" که برگزیده آیینی‌سنتی بود، را به صورت کلیپ درآوردم که توانست ادعاهایم را به عینیت تبدیل کند.»
وی در ادامه با اظهار رضایت از این سفر گفت: «از کشور کلمبیا چند کتاب آورده‌ام و دو هدف را دنبال می‌کنم که هدف اولم معرفی پدر تئاتر کلمبیا سرجی یو بواناون تورا است. من تصمیم دارم پدر کارگردان‌های معروف حال حاضر کلمبیا را معرفی کنم. همچنین قصد دارم مجموعه اشعار سرجی یوبواناون تورا، نمایشنامه‌ و نحوه کار او را نیز برای چاپ به ناشر بسپارم.
وی در پایان از گروه آلبرا، سفارت ایران در کلمبیا، ایرج میلانی تبریزی و تمامی کسانی که در این سفر او را همراهی کردند، تشکر کرد.




نظرات کاربران