در حال بارگذاری ...

حضور دو نمایش خیابانی و آیینی از بجنورد در جشنواره‌ای در ایتالیا

و نمایش خیابانی از گروه یاران بجنورد در پنجاه و سومین دوره جشنواره Rossobastardo live ایتالیا اجرا می‌شود. "رضا برات‌زاده" سرپرست و کارگردان این دو نمایش در این خصوص گفت: «دو نمایش خیابانی بوک و زاوا( عروس و داماد) و برای خاک( آیین اسب چوبی) که متعلق به فرهنگ کرمانج‌های ( اکراد مهاجر) خراسان شمالی است، در این جشنواره که از ۵ تا ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، اجرا خواهند شد.»

"بوک و زاوا" درباره آیین ازدواج در منطقه خراسان شمالی است و "برای خاک" داستان یک سردار کرد است که برای حفظ خاک، سوار بر اسب چوبی در برابر حمله دشمنان، رشادت نشان می‌دهد. در این نمایش از موسیقی مقامی و از داستان‌های سردار عیوض، خانجان و داستان الله مزار بهره برداری نمایشی شده که در واقع به حماسه‌های قوم کرمانج پرداخته می‌شود. این جشنواره در شهر اسپرتو برگزار می‌شود و گروه یاران 4 نوبت اجرا در جشنواره خواهد داشت و چون در آن به آیین‌های ایرانی پرداخته می‌شود، چند اجرای دیگر نیز از سوی دست‌اندرکاران جشنواره در بخش موسیقی فولکلور برای گروه در نظر گرفته شده است.
در این دو نمایش رضا برات زاده، کاظم پهلوان، علی اصغر محمدی، مهدی نیکدل، یونس بیدکی، سعید حیدری، حسام خلیل نژاد، محسن کشمیری بازی می‌کنند. نوازندگان گروه هم عبارتند از فرهاد باغچقی( قوشمه)، رضا امینی راد( دایره) و دانوش ایمانی ( کمانچه). در گروه یاران احمد کاظمی ( دستیار) و مجتبی ابوالقاسم پور ( آهنگساز) هستند که در اجرای جشنواره حضور نخواهند داشت.




نظرات کاربران