در حال بارگذاری ...
در ادامه موفقیت های بین المللی

"زمین و چرخ" به جشنواره‌های عمان، مراکش و سوریه دعوت شد

نمایش"زمین و چرخ" به کارگردانی زهرا صبری برای اجرا، به کشورهای عمان، مراکش، سوریه، آلمان و... دعوت شد.

به گزارش سایت جشنواره صبری که چندی پیش به همراه نیما دهقان در جشنواره کارتاژ تونس حضور پیدا کرده بود، برای اجرای"زمین و چرخ" به کشورهای مذکور دعوت شد‌ه و در حال حاضر در حال بر‌رسی شرایط است. همچنین محمد ادریس دبیر جشنواره کارتاژ نیز از ‌وی خواسته تا برای برگزاری چند ورک شاپ، دوباره به این کشور سفر کند که فعلاً زمان مشخصی برای این کار تعیین نشده است.
این کارگردان در خصوص چگونگی راهیابی‌ نمایشش به جشنواره کارتاژ تونس یادآور شد:«زمانی که ‌از کشور ترکیه برگشتم متوجه شدم که نمایش"زمین و چرخ" به کشور آلمان دعوت شده ولی به دلیل این که تنها یک فرصت برای استفاده از بودجه مرکز هنرهای نمایشی داشتم، کمی تصمیم‌گیری ‌برایم سخت بود. اما خوشبختانه مشخص شد‌ در آلمان کاملاً مهمان روبرتو چولی دبیر ‌جشنواره هستیم. سپس ‌چولی گروه ما و نیما دهقان را برای شرکت در جشنواره کارتاژ به محمد ادریس دبیر این جشنواره معرفی کرد و بدین ترتیب ما در این جشنواره غیر عروسکی هم شرکت کردیم.»
وی درباره حضورش در دو جشنواره غیر عروسکی خاطر نشان کرد:«حضور در دو جشنواره غیرعروسکی زنده برایم بسیار لذت‌بخش بوده و تجربه خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا متوجه شدم که تماشاگر به هیچ عنوان گول نمی‌خورد و تعارف ندارد و اگر از کاری لذت نبرد، بی‌تعارف سالن را ترک می‌کند. ولی هنگام اجرای"زمین و چرخ" همه تا آخرین لحظه روی صندلی‌ها نشستند.»
زهرا صبری با نمایش"زمین و چرخ" و نیما دهقان با نمایش"مادر مانده" اواخر آبان ماه در جشنواره کارتاژ تونس شرکت کردند و موفق به کسب نشان این جشنواره شدند.




نظرات کاربران