در حال بارگذاری ...
رییس انجمن نمایش بوشهر:

جشنواره تئاتر فجر بام تئاتر کشور است

جهانشیر یار احمدی رییس انجمن تئاتر بوشهر گفت: تئاتر بوشهر امسال حضور خوبی در سی و پنجمین دوره جشنواره دارد.

وی در گفتگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه کرد: جشنواره تئاتر فجر تعریف خاصی دارد و به تعبیر من، بام تئاتر کشور است. گروه‌هایی که در کشور تولید تئاتر می‌کنند در جشنواره تئاتر فجر، اجراهای خود را به معرض نمایش می‌گذارند. این موضوع به‌طور ویژه در استان‌ها بیشتر دیده می‌شود چرا که استان‌ها علاقه‌مندند بیشتر دیده شوند و بیشتر در جشنواره حضور پر رنگتری داشته باشند.
یاراحمدی خاطرنشان کرد: شهر بوشهر نیز در زمینه‌های مختلف فرهنگی بخصوص تئاتر جدا از دیگر استان‌ها نیست وبا توجه به تمام فعالیت‌هایی که در طول سال انجام می‌دهند، علاقه‌مند به حضور در جشنواره فجر هستند. 
وی یادآوری کرد: در سه سال گذشته تئاتر بوشهر به علت جنب وجوش و فعالیت خوبی که در سطح استان داشته است، توانسته در بخش‌های مختلف به شکل شایسته‌ای عمل و تئاتر بوشهر را معرفی کند.
رییس انجمن نمایش بوشهر افزود: جشنواره تئاتر فجر بدون تردید به لحاظ کیفی هم می‌تواند موجب رشد تئاتر در نقاط مختلف کشور باشد و بار آموزشی خوبی نیز به همراه دارد، کیفیت بالای این جشنواره در رشد کیفی تئاتر تاثیر بسزایی دارد. در چند سال اخیر نیز به علت برگزاری جشنواره فجر استانی در برخی از استان‌های کشور و بویژه بوشهر این تاثیر پررنگ‌تر از گذشته است. 
یار احمدی با اشاره به جشنواره تئاتر فجر استانی گفت: امیدوارم جشنواره فجر استانی نیز در سال‌های آتی در همه استان‌های کشور برگزار شود و پرچم تئاتر کشور در کل کشور به احتزاز در آید. 
جهانشیر یاراحمدی در پایان گفت: امسال خوشبختانه تئاتر استان‌ها به طور کلی حضور قابل توجهی در فجر دارند و یه گمان من، پخته‌ترین کارهای تولید شده در استان‌ها خواهد بود. 
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.




نظرات کاربران