در حال بارگذاری ...
نگاهی به نمایش‌های بخش محیطی

معضلات یک زن و شوهر در نمایش «حق با کیه»

نمایش «حق با کیه» با روایت سوءتفاهم و درگیری یک زوج، در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «حق با کیه» نوشته و کار مجید امینی کاری از گروه «شورایی تهران» در بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.
بازیگران این نمایش غزاله کنعان پناه ،مجید امینی،میثم سجادی ،مجید اقبالی ،تبسم مزینانی،اندیشه جعفری و جمال میر جعفری هستند. 
مجید امینی کارگردان این نمایشبه روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت:حضوردر جشنواره تجربه خوبی برای من و عوامل اجرایی‌ام به همراه داردو امیدوارم این اجراها صرفا به زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر نباشد و در طول سال نیز ادامه داشته باشد.
کارگردان نمایش «حق با کیه» در ادامه بیان کرد:از آنجا که نمایش‌های محیطی باید به مقوله مشکلات و معضلات اجتماعی و جامعه بپردازد ، ما نیز به این مساله بیشتر پرداختیم.
به گفته او، نمایش «حق با کیه» درگیری و سوء تفاهم بین یک زوج را روایت می‌کند که در پایان داستان کودک این خانواده قربانی می‌شود.
این کارگردان افزود: هدف اصلی گروه ما از اجرای این نمایش، مبارزه علیه کودک آزاری و خشونت علیه کودکان است. 
امینی درباره شیوه اجرایی خود بیان کرد: طراحی و ایده اصلی این نمایش برای نخستین بار اجرا می‌شود و از تکنیک تئاتر نامرئی استفاده شده است. ارتباط نزدیک با تماشاگر در اولویت کاراجرایی ما قرارداردو بدون اینکه تماشاگران مطلع باشند، در روند اجرایی نمایش قرار می‌گیرند. 
وی درادامه خاطرنشان کرد:به عقیده من تئاترهای محیطی باید از زیبایی شناسی دور شوند و بیشتر به دغدغه مخاطبانبپردازند و کاربردی‌تر باشند. به همین دلیل بهتر است جشنواره فجر در دوره‌های بعدی به نمایش‌های کاربردی بیشتر بها دهد.
کارگردان نمایش «حق با کیه» افزود: دیگر ویژگی تئاتر شورایی این است که بازیگر را به رخ تماشاگر نمی‌کشد،بلکه بیشتر کنش‌گر فرهنگی است و باید در این راستا در کنار ارائه هنر به مشکلات مردم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد. 

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای 1 الی 12 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.




نظرات کاربران