در حال بارگذاری ...

اعضای مبارک یونیما در گلستان خیمه شب بازی آموختند

کارگاه آموزشی «خیمه شب بازی» توسط شهرزاد مبرهن و سیاوش ستاری از ۷ تا ۹ بهمن ماه سال جاری، برای اعضای مبارک یونیما در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش کمیته روابط عمومی مبارک یونیما، در این کارگاه سه روزه که توسط دو تن از بهترین خیمه شب بازان ایران برگزار شد، هنرجویان با هنر نمایش خیمه شب بازی آشنا شدند.
مبرهن و ستاری در روز نخست، ساخت صفیر یا سوت سوتک خیمه شب بازی را آموزش داده و سپس هنرجویان را با شخصیت های اصلی نمایش خیمه شب بازی آشنا کردند.
در روز دوم، هنرجویان بر اساس تمایل به حضور در خیمه و عروسک گردانی و یا نشستن در پای خیمه به عنوان مرشد، به دو گروه تقسیم شدند و به طور عملی با این هنر آشنا شدند. نواختن تنبک، خواندن آوازهای مرسوم در پای خیمه توسط مرشد، شیوه های گرداندن عروسک های خیمه از جمله تمرین های روز دوم بود.
هنرجویان شرکت کرده در این کارگاه، در روز سوم - امروز عصر - نیز قرار است با حضور در سالن مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعد گرگانی که این نمایش توسط شهرزاد مبرهن و سیاوش ستاری و استاد شهباز بهاری به عنوان نوازنده کمانچه ، اجرا می شود، حاضر شده و پیش از اجرا، با نحوه سوار کردن خیمه و اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شوند.
شایان ذکر است، سیاوش ستاری فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای زیبا و شهرزاد مبرهن کارشناس ارشد نمایش عروسکی فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد، از شاگردان استاد خمسه ای و استاد اصغر احمدی به شمار می روند. این دو در طول 20 سالی که به این هنر می پردازند، در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و کارگاه های متعددی را نیز در آموزش و اشاعه این گونه از هنر نمایشی برگزار کرده اند.
گفتنی است، این کارگاه 3 روزه با حضور 40 هنرجو، از اعضای مبارک یونیما و هنرمندان نمایشی استان، در سالن فرهنگ مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعد گرگانی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان در گرگان و در حاشیه بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان گلستان برگزار شد.
بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری مبارک یونیما، 5 تا 11 بهمن ماه سال جاری، همزمان با برگزاری فجر استانی در 6 شهر استان گلستان برگزار می شود.




نظرات کاربران