در حال بارگذاری ...

حسن دادشکر با یک نمایش و یک کارگاه در استان گلستان

حسن دادشکر با یک نمایش و یک کارگاه آموزشی در بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان گلستان حضور دارد.

به گزارش کمیته روابط عمومی مبارک یونیما، حسن دادشکر، بازیگر، نویسنده، کارگردان نمایش عروسکی و یکی از اساتید و پیشکسوتان این حوزه، نمایش عروسکی «افسانه های نو» را امروز - یک شنبه 9 بهمن -، ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان، به روی صحنه می برد.
حسن دادشکر، طراح و کارگردان، داوود کیانیان، نویسنده، فرناز بهزادی، طراح و سازنده عروسک، تینا دادشکر، طراح صحنه و لباس، بابک نصیری خواه آهنگساز، غزاله مرادیان، دستیار کارگردان و مسئول روابط بین الملل، تارا دادشکر، مدیر صحنه و مجتبی معاف و سعید ابک به عنوان بازیگر و عروسک گردان، عوامل این نمایش اند.
نمایش «افسانه های نو» که از تولیدات مدیریت تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، داستان باثار پسر لقمان را روایت می کند که با کنجکاوی بسیار می خواهد چون پدرش باشد و لقمان در خیاط خانه اش، با بازی و نمایش به او می آموزد که چگونه در این راه قدم بردارد.
همچنین، روز گذشته - شنبه 8 بهمن- ، این استاد نمایش عروسکی، کارگاه آموزشی یک روزه ای را با عنوان «اصول و مبانی بازیگری نمایش عروسکی»، برای اعضای مبارک یونیمای دفتر گلستان برگزار کرد.
دادشکر در این کارگاه که از ساعت 14 تا 18:30 به طول انجامید، در آغاز پس از مقدمه در خصوص مقایسه بازیگری نمایش و بازیگری در نمایش عروسکی، با ذکر مثال هایی بازیگر نمایش عروسکی را نه تنها یک تکنیسین، بلکه بازیگری آگاه به شیوه ها و تکنیک های مختلف عروسک و نمایش عروسکی معرفی کرد.
وی در ادامه این کارگاه، مباحثی از جمله شناخت دست ها، تربیت اندام و حس، تلفیق حس و حرکت، گرم کردن بدن، تعریف ارتباط در صحنه و ارتباط نقش ها با یکدیگر را مورد بررسی قرار داد.
همچنین، دادشکر در ادامه با توضیحاتی درباره شناخت حجم و بکارگیری حجم با استفاده از تخیلات بازیگر، با انتخاب سه متریال پارچه، طناب و کارتون مقوایی، در مسیر بارورکردن خلاقیت در بازیگری نمایش عروسکی اتود های عملی را با هنرجویان حاضر در کارگاه تمرین کرد.
در پایان این کارگاه نیز هنرجویان با استفاده از یافته ها و آموخته های خود از این کارگاه، در دو گروه و با استفاده از این سه مواد، به اجرای نمایش های کوتاهی بر اساس یک قطعه موسیقی پرداختند.
گفتنی است این کارگاه یک روزه با حضور 25 هنرجو، در سالن فرهنگ مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعد گرگانی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان در گرگان و در حاشیه بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان گلستان برگزار شد.
بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری مبارک یونیما، 5 تا 11 بهمن ماه سال جاری، همزمان با برگزاری فجر استانی در 6 شهر استان گلستان برگزار می شود.




نظرات کاربران