در حال بارگذاری ...

اجرای یک نمایش خیابانی فرانسوی در استان گلستان

پنجمین روز از بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر امروز – ۹ بهمن-، با اجرای نمایشی از کشور فرانسه در شهر گرگان پیگیری می شود.

به گزارش کمیته روابط عمومی مبارک یونیما، نمایش خیابانی«سوارکاران» به نویسندگی و کارگردانی ژان لوک پره ووست از کشور فرانسه، امروز ساعت 16، مقابل مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان، اجرا خواهد شد.
نمایش «سوارکاران» که با بازی ژان لوک پره ووست، الیویه رمبو، فیلیپه مامولو و کلمانس سالیه همراه است؛ روایت گر داستان سه سوارکار ماهر فرانسوی است که خود را برای بازی آلمپیک آماده می‌کنند. این سوارکاران مهارت خویش را به نمایش می‌گذارند گرچه کارهای آنها به مرز خنده نیز می‌رسد.
شایان ذکر است، ژان لوک پره ووست نویسنده و کارگردان این نمایش متولد 1956 است که از سال 1979 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرده.
وی¬ در نمایش‌های مختلفی به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته که می‌توان به بازی در نمایش خیابانی «ژوکر جهانی» اشاره کرد که در یک تور 13 ساله در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی به اجرا در آمده است. همچنین لوک پره ووست با کارگردانی نمایش «وسوسه» به مدت 6 سال این نمایش را در شهرهای مختلف فرانسه اجرا کرد. از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به نمایش‌های «زنجیر برنجین قهرمانی نبرد جهان»، «او که در گوش اسب جیغ می‌کشد» اشاره کرد.
بخش عروسکی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با همکاری مبارک یونیما، 5 تا 11 بهمن ماه سال جاری، همزمان با برگزاری فجر استانی در 6 شهر استان گلستان برگزار می شود.




نظرات کاربران