در حال بارگذاری ...
به کارگردانی نصیر ملکی

سفید برفی و هفت کوتوله در کرج به روی صحنه رفت

عصر شنبه در ادامه برنامه های جشنواره تئاتر فجرسفید برفی و هفت کوتوله والت دیزنی در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز به اجرا در آمد.

نمایش سفید برفی و برفی هفت کوتوله والت دیزنی 1937 سومین کار نصیر ملکی جو کارگردان جوان تئاتر بود که در بخش مسابقه سی امین جشنواره تئاتر فجر با استقبال گسترده مخاطبین کرجی مواجه گردید.
نصیر ملکی جو در دو کار قبلی خود یعنی نمایش روش های درست برای درست دیدن و بلعیدن موقعیت،نمایش در اکتبر 1815 آزاد شد و ادامه دارد نیز مانند سفید برفی و هفت کوتوله والت دیزنی 1937 سعی در کاهش کاربرد کلام برای ارتباط با مخاطب و افزودن غنای تصویر و استفاده از حرکات برای ایجاد ارتباط تلاش نموده است.
تلاشی که تا حدود زیادی نیز موفق بود و توانست مخاطب عام و خاص این نمایش را جذب نماید.
ملکی جو در نشست نقد و بررسی سفید برفی و هفت کوتوله والت دیزنی 1937 که پس از اجرای نمایش در سالن سیروس صابر برگزار گردید در رابطه با اجرای گروه خود گفت :من بیشتر سعی در ایجاد یک شرایط تا اجرای فرم خاصی در نمایش های خود دارم به همین خاطر هرچه این شرایط در اجرای یک نمایش پیش می رود کامل تر و پخته تر می گردد.در این کار و در کار قبلی من ،انسان ملاک و محور اثر است و همیشه تلاش می کند به خواسته هایش برسد و در مواقعی که محدودیتش برای رسیدن به هدف بر سر راه او قرار بگیرد،تلاش میکند تا این محدودیت را رفع نماید.
ملکی جو از تئاتر به عنوان بهترین فضا برای ارتباط عمیق با مخاطب یاد می کند ودر این باره می گوید:
اتمسفری که یک نمایش بوجود می آورد باعث می شود تاًثیرعمیقی بر جان مخاطب گذاشته شود بر اساس همین اتفاق من رویکرد خود را نسبت به تئاتر بر اساس تاًثیر گذاری بوسیله تصویر و کاریکاتور انتخاب کردم و با تمام احترامی که برای ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی قائل هستم گمان می کنم تاًثیر تصویر و کارکاتور در مخاطب بیش از کلام است.
سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا تاریخ 11 بهمن ماه با اجرای دو نمایش "شاهزاده اندوه" به کارگردانی "محمد عاقبتی" و نمایش "دان رافائل "به کارگردانی "جنت سلیم آوا "از جمهوری آذربایجان پذیرای علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز،نصیر ملکی ،کارگردان این تئاتر در ارتباط توضیح موضوع آن گفت: در این نمایش مرد و زن وقتی به دنیا می آیند متوجه می شوند که دچار نقص عضو یا کوتولگی هستند. 
وی خاطر نشان کرد: انسان امروز برای رسیدن به مناسبات اجتماعی ،عشق ،کار ،شهوت و همه نشانه های مدنیت تلاش می کند اما به دلیل ناتوانی در بلند قد بودن در شرایط محدود خود باقی می مانیم.
وی ادامه داد: در دنیای امروز عده ای بلند قد نیز وجود دارند که کوتوله ها هرگز توانایی رسیدن به جایگاه انان را ندارند که این بلند قد ها در حقیقت جامعه سرمایه داری هستند که نبض جهان را در دست دارند.
گفتنی است: این کارگردان سه نمایش دیگر را نیز در کارنامه خود جای داده که علاوه بر کارگردانی نویسندگی آنها را نیز به عهده داشته است.




نظرات کاربران