در حال بارگذاری ...
با معرفی 2 نمایش به دبیرخانه مرکزی

معرفی برگزیدگان در آئین پایانی دوازدهمین جشنواره تئاتر استان قزوین

به گزارش دریافتی از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد‌کریم کاظم‌پور در آ‌ئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر استان قزوین گفت: شهر قزوین پیشینه فرهنگی بالایی در تئاتر دارد چرا که ما در کشور پیشرو چند مکتب تعزیه هستیم اما متاسفانه هنوز در جایگاه و شان اصلی که باید باشد قرار نگرفته است.

دوازدهمین جشنواره تئاتر استان قزوین با معرفی برترین‌ها، به کار خود پایان داد. 
وی ادامه داد: در حوزه ادبیات نمایشی در سال‌های گذشته کارهای خوبی در سطح استان داشتیم که با راهیابی به جشنواره‌های کشوری جوایز خوبی را به خود اختصاص می‌داد در سال‌های اخیر با وجود برگزاری جشنواره ادبیات نمایشی رضوی در قزوین بیشتر کارهای دوستان فعال در این عرصه به فیلمنامه‌های کوتاه و بلند گرایش پیدا کرده گه جا دارد در این ضمینه نیز فعالیت بیشتری صورت گیرد و شاهد آثار فاخری از هنرمندان هم استانی باشیم.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین‌ از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر، دوسالانه خوشنویسی، جشنواره ملی آواز و سوگواره عاشورایی که به صورت ملی برگزار خواهد شد، در قزوین خبر داد و گفت‌: ما امسال به دنبال برگزاری برنامه‌های کلان در سطح استان هستیم. 
وی با ابراز ناخرسندی از کمی‌ها و کاستی‌هایی که در مجموعه فرهنگی استان وجود دارد اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری های جدی مسئولان استان این کاستی‌ها مرتفع شود.
در ادامه مراسم آرای هیات داوران توسط ناصر ایزدفر مسئول انجمن تئاتر استان قزوین و یکی از داوران جشنواره به شرح زیر اعلام شد: 
در بخش پوستر و بروشور هیات داوران جایزه خود را به نمایش"از درون به برون" اویس محمدی حسنی اهدا کرد. 
در بخش موسیقی به طور مشترک به آهنگسازان نمایش"دومتر در دو متر جنگ" مسعود سخاوت دوست و نمایش"هنگامه‌ای که آسمان شکافت" مهدی احمدی اهدا شد.
هیات داوران رتبه دوم طراحی صحنه و لباس را به نمایش"از درون به برون" سارا عطایی و رتبه اول را به نمایش"ابدیت چوبی" مرتضی نجفی اهدا کرد.
در بخش بازیگری زن رتبه سوم بازیگری زن به طور مشترک‌ به آذر متفکر برای نمایش"حورا" و الناز جدیدالسلام برای نمایش"از درون به برون" اهدا شد. رتبه دوم بازیگری زن به لیلا چگینی از نمایش"پشت کلانتری زیرتیر چراغ برق" رسید و هیأت داروران برای رتبه اول بازیگری زن هیچ انتخابی نداشتند.
همچنین هیات داوران در بخش بازیگر مرد رتبه سوم بازیگری مرد را به طور مشترک به عمار رسولی از نمایش"پشت کلانتری" و مرتضی نجفی از نمایش"ابدیت چوبی" اهدا کرد. رتبه دوم بازیگری مرد را به طور مشترک وحید محمد بیگی از نمایش"پشت کلانتری" و مسعود خواجه‌وند از نمایش"حورا"، "پشت کلانتری" و"دومتر دردومتر جنگ" و مرتضی رحمانی از "پسر حاجی بابا جان" و"دو متر در دو متر جنگ" دریافت کردند. رتبه اول بازیگری مرد به مهدی شهرتی از نمایش"ابدیت چوبی" اهدا شد.
هیات داروران با تشکر از تمامی نویسندگانی که متون آن‌ها در دوازدهمین جشنواره تئاتر استان قزوین اجرا شده‌، به منظور تشویق از دو نویسنده بومی لوح تقدیر و ربع سکه بهار آزادی را به محمد مهدی شهرتی و حمید‌رضا میر‌آخور اهدا کرد.
در بخش کارگردانی، هیات داوران رتبه سوم کارگردانی را به نمایش"ابدیت چوبی" به مرتضی نجفی و محمد‌مهدی شهرتی اختصاص دادند و رتبه دوم کارگردانی به کارگردان"پشت کلانتری" وحید محمدبیگی رسید. رتبه اول کارگردانی به کارگردان"دو متر در دو متر جنگ" به مسعود خواجه‌وند اهدا شد.
در پایان هیات داوران نمایش"دومتر در دو متر جنگ" و"پشت کلانتری، کوچه اول تیر چراغ برق" را به منظور شرکت در جشنواره منطقه‌ای به مرکز هنرهای نمایشی‌ معرفی کرد‌.




نظرات کاربران