در حال بارگذاری ...
نمایش یزرا را با اکثریت آرا به خاطر انتقال نسبی فرهنگ بومی

معرفی برترین‌های بیست‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر استانی در بوشهر

به گزارش دریافتی ،در این جشنواره هیات داوران از بین هشت نمایش راه یافته به مرحله نهایی پس از تبادل نظر از میان نمایش های "اوزیرس"، "یک زن، یک قطار، یک مسابقه"، "کوپه شماره ۱۳" و "یزرا " نمایش یزرا را با اکثریت آرا به خاطر استفاده صحیح از تمامی امکانات و عوامل نمایشی در انتقال نسبی مفاهیم ارزشی و فرهنگ بومی منطقه جنوب برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای انتخاب کرد.

بیست و یکمین جشنواره تئاتر فجر استانی شنبه شب با معرفی برترین‌ها در مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر به کار خود پایان داد. 
هیات داوران حضور نمایش یادشده در جشنواره منطقه‌ای را منوط به رعایت موارد پیشنهادی هیات داوران که از سوی انجمن هنری نمایش استان بوشهر ابلاغ می‌شود، دانست. 
در بخش کارگردانی اول نیز هیات داوران جشنواره انتخابی نداشت؛ اما لوح تقدیر و جایزه نقدی کارگردانی دوم را به کارگردان نمایش " یزرا " اسماعیل شهرستانی اهدا کرد. 
براساس رای هیات داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی کارگردانی سوم به مهدی ضیغمی نژاد کارگردان نمایش " یک زن، یک قطار، یک مسابقه " و لوح تقدیر این بخش به علیرضا غلامی کارگردان نمایش "اوزیرس" تعلق گرفت. 
در بخش متن، هیات داوران در بخش نویسنده اول انتخابی نداشت و لوح تقدیر و جایزه نقدی نویسندگی دوم را به محمدرضا آریان فر نویسنده نمایش یزرا اهدا کرد. 
براساس رای هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی نویسندگی سوم به احسان عبدی پور نویسنده نمایش " یک زن، یک قطار، یک مسابقه " تقدیم شد و لوح تقدیر هیات داوران به فرید میرشکار نویسنده نمایشنامه " همین جوری " اهدا شد. 
هیات داوران در بخش بازیگری در انتخاب بازیگری اول مرد به معرفی گزینه‌ای دست نیافت اما لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری دوم مرد را به عبدالله عادلی مقدم بازیگر نمایش " کوپه شماره 13" تقدیم کرد. 
همچنین هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگر سوم مرد را به عباس بارونی بازیگر نمایش "همین جوری " اهدا کرد و لوح تقدیر بازیگری را به محمد صادق سعیدی بازیگر نمایش " یک زن، یک قطار، یک مسابقه داد. 
در بخش بازیگری زن،هیات داوران در انتخاب نقش‌های اول به نتیجه‌ای نرسید و لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگری دوم زن را به افسانه نورمحمد بازیگر نقش یزرا در نمایش"یزرا" تقدیم کرد. 
هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی بازیگر سوم زن را به هدی نوری زاده بازیگر نمایش " یک زن، یک قطار، یک مسابقه " و لوح تقدیر به زهرا خواجه زاده بازیگر نقش الهام در نمایش " یزرا " و فیروزه عبداللهی بازیگر نقش گیسو در نمایش " آوا" اهدا کرد. 
هیات داوران در بخش طراحی صحنه ضمن تقدیر از طراح صحنه نمایش " کوپه شماره 13" بهتاش مرادی زاده،لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به هادی شهرستانی طراح صحنه نمایش "‌یزرا " داد. 
در بخش موسیقی، لوح تقدیر و جایزه نقدی هیات داوران به محمد رضا زارعی تهیه کننده موسیقی نمایش یزرا و لوح تقدیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر فجر استانی را به نوازنده سازهای کوبه‌ای قاسمی زاده از نمایش‌" گوزن، زانت زرد" اهدا شد. 
هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی بروشور را به محمد میرزایی در نمایش"یک زن، یک قطار، یک مسابقه" اهدا کرد. 
براساس رای هیات داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحی نور به محمد رضا جلالی طراح نور نمایش"گوزن، زانت زرد" اهدا شد و لوح تقدیر نیز به طراح نور نمایش " کوپه شماره 13" بهتاش مرادی‌زاده تعلق گرفت. 
هیات داوران در بخش لباس نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به طراح لباس نمایش"یک زن، یک قطار، یک مسابقه" هدی نوری‌زاده اهدا کرد و در بخش گریم نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به گریمور نمایش" کوپه شماره 13" مریم برزگر اهدا کرد.




نظرات کاربران