در حال بارگذاری ...
با ‌روی صحنه رفتن نمایش"‌جای پای خالی‌" در بندرلنگه

آغاز به کار بیست‌و‌یکمین جشنواره‌ تئاتر هرمزگان ‌

بیست‌و‌یکمین جشنواره تئاتر هرمزگان صبح روز گذشته ـ ۱۱ آبان‌ماه ـ با ‌روی صحنه رفتن نمایش"‌جای پای خالی‌" در بندرلنگه آغاز به کار کرد. به گزارش از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نمایش‌"‌جای پای خالی‌"به کارگردانی عبدالمحمد سالاری از بندرلنگه امروز صبح ساعت ۹ به روی صحنه رفت.

عبدالمحمد سالاری در گفت‌وگو با ستاد خبری با ابراز خرسندی از استقبال خوب مردم از نمایش گفت‌: به دلیل طراحی خاص نمایش و نبود سالن پلاتو‌، تماشاگران اثر روی سن نمایش کار را دیدند و استقبال بسیار خوب بود. 
وی در ادامه افزود: بسیار خوشحالم که بندرلنگه میزبان جشنواره تئاتر استانی است و بعد از چند سال رکود در حوزه نمایش، با این حرکت ارزنده مطمئن هستیم موج جدیدی از تلاش و حرکت آغاز می‌شود. 
کارگردان نمایش"جای پای خالی" در خصوص وضعیت نمایش در بندرلنگه خاطر نشان کرد: در گذشته کارگردانان به شیوه‌های غیر علمی و غیر حرفه‌ای دست به کار تئاتر می‌زدند اما هم اکنون این شیوه منسوخ شده و نمایش‌ها به صورت علمی و متعارف تولید می‌شوند. 
نمایش"جای پای خالی"ماجرای به آب زدن دو غواص است که در مسیر خود عاشق دریا می‌شوند.
برگزاری کارگاه بازیگری 
کارگاه"بازیگری در نمایش" شب گذشته ـ 11 آبان ماه ـ با حضور علیرضا کوشک‌جلالی ‌کارگردان تئاتر و داور جشنواره تئاتر هرمزگان در بندرلنگه برگزار شد. 
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، در این کارگاه که با حضور گروه‌های شرکت کننده در جشنواره و علاقه‌مندان برگزار شد، در خصوص مباحثی همچون‌ تاریخچه تئاتر، بازیگری، اقسام آن، نحوه ایجاد ارتباط با مخاطب و... مباحثی مطرح و در پایان، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد. 
کوشک‌جلالی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های نمایشی در شهرستان‌ها افزود: شهرستان‌ها پشتوانه اصلی تئاتر کشور هستند و به دور از دغدغه‌های کاذب و حاشیه‌های مالی اقدام به تولید تئاتر منطبق با معیارهای مورد تائید مردم می‌کنند و نقش موثری در حفظ و نشر فرهنگ محلی و بومی دارند. 
داور بیست‌و‌یکمین جشنواره تئاتر هرمزگان ارتباط با مخاطب را مهم‌ترین اصل در نمایش عنوان کرد و افزود: نمایشی که نتواند با مخاطب مدنظر خود ارتباط دو سویه و منطقی برقرار کند، عملاً کاری عقیم و بی فایده انجام داده؛ زیرا تئاتر با توجه به تمام پیچیدگی‌های فنی خود باید بتواند مقصود خالق اثر را به بهترین شکل انتقال دهد. 
وی مهم‌ترین نیاز تئاتر شهرستان‌ها را آموزش دانست و گفت: تئاتر شهرستان‌ها از کمبود آموزش رنج‌ ‌می‌برد و ضعف اطلاع از مفاهیم و مضامین اصلی هنر نمایش و آگاهی به رموز متعدد در بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه و... در اکثر کارها به وضوح به چشم می‌خورد. 
کوشک‌جلالی برگزاری جشنواره‌های تئاتر را در تبادل تجربیات بسیار موثر دانست و یادآور شد: اساس‌ و پایه جشنواره‌ها در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها باید بر اساس آموزش و کارگاه‌های مختلف عملی بنیان نهاده شود تا بتواند در دراز مدت تاثیر‌گذاری مناسب و مثبتی بر جریان تئاتر و نمایش در شهرستان‌ها بگذارد.
اجرای سه نمایش در نخستین روز از جشنواره تئاتر هرمزگان ‌
در نخستین روز از بیست‌و‌یکمین جشنواره تئاتر هرمزگان سه نمایش"جای پای خالی"به کارگردانی عبدالمحمد سالاری،"سفر"به کارگردانی مجید بشکال و فتحیه بقایی، "تراژدی شب دهم" به کارگردانی کورش سلمانی در سالن وحدت بندرلنگه‌ روی صحنه رفت. 
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، عصر روز گذشته ـ 11 آبان ماه ـ نمایش"جای پای خالی"به کارگردانی عبدالمحمد سالاری از بندرلنگه ‌روی صحنه رفت.‌
‌‌نمایش"سفر"به کارگردانی مجید بشکال و فتحیه بقایی ساعت 16 ‌روی صحنه رفت‌. این نمایش به داستان زن و مردی خیال‌پرداز می‌پردازد که در مواجه با واقعیت‌های بیرونی دچار هراس و سردرگمی می‌شوند. 
نمایش"تراژدی شب دهم"به کارگردانی کورش سلمانی آخرین نمایشی بود که ‌روز گذشته روی صحنه رفت. 
گفتنی است‌ فردا نیز سه نمایش"شاهی برارم" به کارگردانی رضا بهنامی، "باد که می‌نویسد"به کارگردانی حسن ذاکری و حسن سبحانی و"شب‌های بارانی" به کارگردانی یوسف رنجبر ‌روی صحنه خواهند رفت.




نظرات کاربران