در حال بارگذاری ...
در نشست کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی (رییس جشنواره ) و مهدی حامد سقایان (دبیر جشنواره)با مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها مطرح شد

کاظم نظری: امیدواریم امسال نیز شاهد اتفاقات خوب برای هنرمندان در استان‌ها باشیم

کاظم نظری در نشست با مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها گفت امیدواریم امسال نیز به کمک‌تان شاهد اتفاقات خوبی برای هنرمندان در استان‌ها باشیم.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، نشست صمیمانه کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مهدی حامدسقایان (دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر) و حسن رونده (مسئول امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی) با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور صبح روز پنجم شهریور در هنرستان موسیقی دخترانه معاونت هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کاظم نظری ضمن خوش‌آمدگویی به مدیران کل استان‌ها که به تهران سفرکرده بودند گفت: «ان‌شاءلله در ماه‌های آینده با جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و فجر کنارتان خواهیم بود. همان‌طور که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته از روند برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای فجر تقدیر کردند، امیدوارم امسال نیز به کمک شما شاهد اتفاقات خوبی برای هنرمندان در استان‌ها باشیم.»

او ادامه داد: «برای بحث هزینه‌کرد جشنواره و  بودجه اداره کل هنرهای نمایشی  بسیار دشوار است که این مبلغ هم بین هنرمندان تهران و استان‌ها تقسیم شود و هم برای جشنواره‌ها هزینه شود. من از هر آن چیزی که در بودجه تئاتر قرار بگیرد، برای پرداختش در جشنواره‌ها و کمک‌هزینه‌های گروه‌ها دریغ نمی‌کنم.»

کاظم نظری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت پوشش خبری و اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت فعالان تئاتر در تمامی استان‌های کشور، از چاپ و انتشار هفته‌نامه اداره کل هنرهای نمایشی که اخبار تئاتر ایران در آن قرار می‌گیرد و در سطح کشور توزیع و برای استان‌ها ارسال می‌شود، خبر داد.

همچنین حسن رونده مسئول امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در ادامه صحبت‌های نظری گفت: «بنا داریم جشنواره‌های تئاتر استانی در روزهای پایانی شهریور تا نیمه آبان برگزار شوند. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های انجام‌شده در آذر شاهد برگزاری جشنواره‌های تئاتر مناطق باشیم و در بهمن نیز سراغ جشنواره تئاتر فجر برویم.»

او ادامه داد: «پنج استان به‌عنوان منطقه برای جشنواره مناطق و بخش صحنه‌ای جشنواره انتخاب ‌شده است، همچنین یک استان برای بخش تئاتر خیابانی در این جشنواره همراه ما خواهند بود.»

در ادامه این نشست، مهدی حامدسقایان، دبیر جشنواره تئاتر فجر هم گفت: «همان‌طور که می‌دانید روز گذشته فراخوان جشنواره تئاتر فجر منتشر شد و همان‌طور که دیدید، بخش‌هایی در این فراخوان تغییر کرده است. با رویکردی نو، بخش‌های دانشجویی و نمایش‌های تلویزیونی به این فراخوان افزوده ‌شده که پیش‌بینی ‌شده است استقبال خوبی از این بخش‌ها خواهد شد.»