در حال بارگذاری ...

هیات داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

اسامی اعضای هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، خسرو حکیم رابط، پیام لاریان و مهدی میرباقری مسئولیت داوری آثار بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده گرفتند.

خسرو حکیم رابط متولد ۱۳۰۹ در شیراز است. نگارش ده‌ها نمایشنامه از جمله «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «ایوب دلتنگ خسته خندان»، «سهراب شنبه»، «سهراب و ساز و والی قبرستان»، نمایشنامه‌های رادیویی «آهو و احمد»، «زمانه در دست زمان»، «عطسه»، «زیر تیغ آفتاب» و فیلمنامه‌های «ارض موعود»، «فصل خون»، «دست هزار بلوچ»، «تشنگی، آب، چرخ»، «باغ آدم» و... از جمله سوابق حرفه‌ای این هنرمند پیشکسوت است.
پیام لاریان متولد سال ۱۳۶۰ در اهواز نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و دریافت جایزه بهترین نمایشنامه‌نویسی در سه دوره و بهترین کارگردانی در دو دوره از جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه کاری خود دارد. «امپرسیون؛ جیغ بنفش»، «پرسه‌های موازی»، «گزارش بازگشت»، «بالستیک زخم»، «و چند داستان دیگر» از جمله نمایش‌هایی است که به قلم و کارگردانی لاریان به روی صحنه رفته است.
مهدی میرباقری متولد ۱۳۶۱ در شاهرود دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است. «سیاوش در آتش(برگزیده جایزه فجر نمایشنامه‌نویسی)»، «آخرین حکایت فرهاد(برگزیده جایزه فجر نمایشنامه‌نویسی و تندیس کانون نمایشنامه نویسان)»، «کارما(برگزیده جایزه نمایشنامه‌نویسی تئاتر شهر)»، «صحنه هایی از زندگی پدرم(برگزیده جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر شهر و جایزه نمایشنامه نویسی بنیاد ادبیات نمایشی)»، «اعتراف‌ها و دروغ‌ها(جایزه نمایشنامه‌نویسی جشنواره رادی)» و «خواب خیس ماهی(جایزه نمایشنامه نویسی تئاتر دانشگاهی)» و... از جمله عناوین آثار میرباقری است. همچنین نمایشنامه «آنا کارنینا» نیز به تازگی از این هنرمند توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند ۱۰ تا ۲۰ بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

مروری بر آنچه در بخش های مختلف بزرگ ترین جشن اهالی تئاتر گذشت

آثار و رخدادهای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نگاه داوران
مروری بر آنچه در بخش های مختلف بزرگ ترین جشن اهالی تئاتر گذشت

آثار و رخدادهای چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نگاه داوران

برای آگاهی از چند و چون جشنواره چهل و دوم فجر، نقاط قوت و نیز نقاط ضعف های احتمالی که باید برای تقویت شان در دوره های بعدی، برنامه ریزی و تلاش شود، پای حرف های داوران بخش های مختلف نشستیم و در این باره نظرات شان را جویا شدیم. استقبال گرم مخاطبان از آثار و نیز اضافه شدن بخش های غزه ...

|

نظرات کاربران