در حال بارگذاری ...
معاون صدای رسانه ملی در حاشیه حضور در جشنواره تئاتر فجر: 

پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر وظیفه رسانه ملی است

حمید شاه آبادی در حاشیه تماشای رادیوتئاتر «سردار عشق» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اشاره به حمایت رادیو از این رویداد هنری گفت: پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر از وظایف رسانه ملی است. اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز باید به نیازهای مجموعه شبکه‌های رادیویی در زمینه تولید و تامین رادیوتئاتر توجه کرده و متناسب با آن حمایت‌های لازم انجام شود.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در آخرین روز از اجراهای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تماشای رادیو تئاتر «سردار عشق» به کارگردانی بهرام ابراهیمی نشست. 
وی در حاشیه حضور در این رویداد هنری درباره تولید آثاری با محوریت رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: این رادیوتئاتر هشداری است برای تامل بر داشته‌های معنوی مان. اگر باران رحمت خدا در این کشور نازل می‌شود به برکت شهیدانی چون سردار قاسم سلیمانی است که با تمام وجود خود را وقف مردم کردند.
وی افزود: این رادیوتئاتر مسیر حاج قاسم سلیمانی شدن را به ما نشان داد، شهید قاسم سلیمانی نماد افرادی است که زندگی شان توام با فداکاری سپری شده است. این اشخاص در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند و وقتی پس از آن که ما سرگرم زندگی خود شدیم، راه فداکاری را ادامه دادند و به اصطلاح ما خواب بودیم که آن‌ها جنگیدند و شهید شدند. حاج قاسم پیوند دهنده نسل‌ها بود و خوشبختانه «سردار عشق» این نسل را که برای آرمان‌ها و اعتقادات‌شان زندگی می‌کنند، به تصویر کشید.
شاه‌آبادی درباره پوشش رسانه ای جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: وظیفه رسانه ملی پوشش باکیفیت جشنواره تئاتر فجر است، ما در حوزه رادیونمایش به این وظیفه خود عمل کردیم و اگرچه نگاه انتقادی به آثار وجود داشته و دارد و ما با تولید آثاری در تراز دهه فجر فاصله داریم اما رسانه ملی این رخداد را به شکل ویژه پوشش داد و این رویه را در آینده نیز ادامه خواهیم داد.
معاون صدای رسانه ملی درباره علت کمتر پرداختن به گونه نمایشی رادیوتئاتر ادامه داد: جامعه تئاتر مخاطبان تخصصی دارد، در میان این حوزه تخصصی، گونه رادیوتئاتر مهجوریت بیشتری هم دارد و برای مردم تا حدی ناشناخته است، به همین دلیل در حوزه تئاتر وظیفه ما سنگین‌تر است. بنا داریم نمایش را در حوزه صدا محدود به نمایش های رادیویی نکنیم و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز باید به نیازهای مجموعه شبکه‌های رادیویی در زمینه تولید و تامین رادیوتئاتر توجه کرده و متناسب با آن نیاز حمایت‌های لازم انجام شود.
شاه‌آبادی تاکید کرد: مهجوریت و گمنامی رادیوتئاتر را قبول دارم و تلاش ما بر این است که همه شبکه‌ها را درگیر نمایش کنیم و سپس اجرای رادیوتئاتر را جدی بگیریم که این امر خود به توسعه و رشد این حوزه کمک می‌کند.
سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند امروز با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان می دهد.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

«سووشون»؛ روایتی از حضور متفقین در ایران

آرش جمال‌الدینی کارگردان رادیوتئاتر «سووشون»، این نمایش را روایتی از حضور متفقین و حال و هوای ضد استعماری حاکم بر ایران آن دوره، دانست که اهمیت ایران و خون های ریخته شده در راه استقلال کشور، مایه‌های دراماتیکی را به آن بخشیده است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

پیمان قریب‌پناه: «سمفونی پلاک»، روایت صبر مادران در روزهای جنگ تحمیلی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

پیمان قریب‌پناه: «سمفونی پلاک»، روایت صبر مادران در روزهای جنگ تحمیلی است

پیمان قریب‌پناه، کارگردان نمایش رادیویی «سمفونی پلاک»، مضمون اثر خود را روایت صبر مادران و زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم
گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش رادیوتئاتر جشنواره فجر

شیرین سپه‌راد: با «علیمردان‌خان»، تلنگری به تعلیم و تربیت در جامعه می‌زنیم

شیرین سپه‌راد، کارگردان نمایش رادیویی «علیمردان‌خان»، می‌گوید موضوع اصلی این اثر، فراموش شدن تعلیم و تربیت درست در جامعه است.

|

نظرات کاربران