در چهلودومین دوره تئاتر فجر نامزدهای بخش مسابقه دانشجویی معرفی شدند نامزدهای دریافت جایزه بخش مسابقه دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد میلاد حسینزاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت کارگردان حاضر در بخش نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه اعتقاد به ساختار کارگاهی و شیوه جمعی میتواند به جمعبندی سریعتر طرح نمایش و همراهی ...
هشتمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد رابطه مخدوش با واقعیت، عاری بودن از اضافات و تضاد اجرایی با فرم نمایشنامه جلسه هشتم نقد و بررسی آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، نهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و طبق روال این نشستها، سه نمایش مورد ...
ششمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد خردهرویدادهایی واقعی، قهرمانانی ساده و مکبث به روایت یانکات جلسه ششم نقد و بررسی آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، هفتم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر علیرضا داوری: «کابوسنامه اهل هوا»، تقابل سنت و مدرنیته را به تصویر میکشد علیرضا داوری، نویسنده و کارگردان نمایش «کابوسنامه اهل هوا» معتقد است این نمایش که بر اساس آیینها و باورهای دیرینه مردم جنوب تولید شده است، تصویری از تقابل سنت و ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر حسین نصیری: در نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کردیم حسین نصیری کارگردان نمایش «مارسی نوزده نود و شیش» میگوید از آنجا که حرفه اصلیاش انیمیشن است، علاقه داشته است روزی بتواند تئاتر و پویانمایی را با هم تلفیق کند.
نمایشی که به جشنواره تئاتر فجر بازگشت محمد جواد شریفی که پیش از این نمایشش از جدول جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شده بود، با ابراز خرسندی از بازگشت نمایش «خاطرات یک دلقک» به جشنواره فجر گفت خوشبختانه ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر امیر رجبپور: «آتش عشق»، روایتی از جدال بین عشق و طبیعت است امیر رجبپور، کارگردان نمایش «آتش عشق»، این نمایش را روایتی از جدال بین عشق و طبیعت میداند.
در کارگاه آموزشی «فرم-حرکت» مطرح شد جایگزینی حرکت به جای دیالوگ در تئاتر معاصر دومین کارگاه آموزشی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با موضوع «فرم-حرکت» و با تدریس هایک اسرافیلیان با تأکید بر جایگزینی حرکت به جای دیالوگ برای انتقال ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش تئاتر دانشجویی جشنواره فجر سعید زمانی: تلاش کردیم در «غلط»، مفاهیم را غیرکلیشهای بیان کنیم سعید زمانی کارگردان نمایش «غلط» میگوید در این اثر تلاش کرده است تا مفاهیم موردنظر خود را به گونهای غیرکلیشهای به مخاطب عرضه کند.